دانش‌آموزان بهترین مبلغان استفاده بهینه از منابع آب هستند
کد خبر: 4093888
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

دانش‌آموزان بهترین مبلغان استفاده بهینه از منابع آب هستند

رئیس جهاددانشگاهی استان یزد دانش‌آموزان را بهترین مبلغان استفاده بهینه از منابع آب خواند و گفت: دانش‌آموزان در طرح داناب دانش مدیریت مصرف آب را فرا گرفتند تا ان‌شاءالله در عمل و رفتار این دانش بروز و ظهور یابد.

محمدرضا دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان یزد، امروز، 1 آبان ماه در آیین افتتاحیه ششمین دوره طرح «داناب» و دومین دوره طرح «سواد آبی» اظهار کرد: شادابی و نشاط ایران اسلامی وابسته به آب است و برای اینکه این شادابی حفظ شود، لازمه آن این است تا از آب مراقبت کنیم و یاد بگیریم از این نعمت خدادادی بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با تقدیر از همه افرادی که در طرح داناب و سواد آبی مشارکت کرده‌اند گفت: خوشحال هستیم که جهاد دانشگاهی استان پنج سال مجری این طرح در مدارس استان است و این افتخار را داریم تا در کنار دانش آموزان و دبیران آموزش و پرورش و مسئولان این نهاد قرار گرفتیم و با همیاری شرکت آب منطقه ای تلاش می‌کنیم در حوزه آب گام‌های مثبتی برداشته شود.

دهقانی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی دبیرخانه داناب گفت: این برنامه‌ها در این راستا برنامه ریزی شد تا بتوانیم آب را بهتر بشناسیم و از این نعمت الهی بهترین استفاده را داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان یزد با اشاره به فعالیت آقای داناب نیز گفت: این شخصیت خلق شد تا این نکته را به ما یادآور کند که با دانش باید به سراغ آب رفت و از این منبع گران قیمتی که در استان و منطقه ما حکم طلا را دارد، با دانش از آن حفاظت کنیم و این شخصیت با حضور در جمع دانش آموزان و در قالب سفرهای آقای داناب به سطح مدارس استان، این نکته را یادآور کرد که باید این دانش کسب شود و به خانواده‌ها انتقال داد تا مدیریت مصرف آب در منازل افزایش یابد.

وی دانش آموزان را بهترین سفیران داناب در جامعه خطاب کرد و گفت: نه تنها باید دانش مدیریت مصرف آب را فرا گیریم بلکه باید این دانش در عمل و رفتار ما ظهور و بروز داشته باشد و در خانواده‌ها نیز رسوخ کند و شما دانش آموزان در این زمینه بهترین سفیر هستید چرا که همگان بر این امر واقف هستیم ارزش آب بسیار بالاست و همه زندگی ما به آن وابسته است و لذا باید جامعه و خانواده‌ها را به این سمت سوق دهیم که باید از آب حفاظت شود و در مدیریت آب صرفه‌جویی کرد.

دهقانی بیان کرد: شما دانش آموزان بهترین مبلغان استفاده بهینه از منابع آب هستید و هر کدام در آینده‌ای نه چندان دور، شغل و سمتی در سطح جامعه خواهید داشت و لذا امید داریم با دانشی که در این مدارس کسب کرده‌اید در حفاظت از منابع آب مؤثر بوده و کمک کار جامعه در حوزه آب و سواد آبی باشید.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم با حضور جمعی از مسئولان از برترین‌های دوره قبل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha