نوجوانان را با دوره‌های قرآنی آشنا کنیم
کد خبر: 4099042
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

نوجوانان را با دوره‌های قرآنی آشنا کنیم

یک قاری قرآن کریم گفت: مخاطبان باید از نوجوانی با دوره‌ها و مؤسسات قرآنی آشنا شوند و از همان ابتدا به صورت تخصصی فعالیت کنند تا شاهد ترویج فرهنگ قرآنی باشیم.

کلاس تجوید قرآن کریم در اردکانفاطمه محمودی از قاریان موفق قرآن کریم در شهرستان اردکان است که با فراگیری آموزش‌های تخصصی توانسته پله‌های ترقی در حوزه قرآن و عترت را کسب کند و اکنون در کنار طلبگی، مربی قرآن بانوان و نوجوانان باشد.

ایکنای یزد، در گفت‌وگویی با این بانوی طلبه از روند و چگونگی ورودش به فعالیت‌های قرآنی و فعالیت کنونی به عنوان مربی قرآن، پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

ایکنا - فعالیت‌های قرآنی را از چه سنی آغاز کردید؟

علاوه بر اینکه از دوران دبستان در کلاس‌های روخوانی و روانخوانی مسجد محله شرکت می‌کردم، در صبحگاه مدرسه، فعالیت‌های قرآنی را آغاز کردم و در دوره راهنمایی نیز در کلاس‌های آموزشی تخصصی قرآن کریم در هر منطقه‌ای برگزار می‌شد، حضور می‌یافتم.

با توجه به توان و استعداد، علاقه‌مندی به قرآن هم ایجاد شد و با پیگیری خانواده و ترغیب آنها در دوره‌های مختلف و مؤسسات و کانون‌های قرآنی در سطح شهرستان شرکت کردم و توانستم در این زمینه فعالیت داشته باشم.

البته برادرم نیز مدت زمانی است که در مؤسسات و کانون‌های قرآنی شهرستان حضور فعال داشته و دارند و حلقه‌های قرآنی برگزار می‌کنند.

ایکنا ـ در چه مؤسسه‌ای آموزش‌ها را فرا گرفتید؟

از دوران ابتدایی در دوره‌های قرآنی مسجد محله، کانون قرآن شهرستان و مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) شرکت کردم و از آموزش‌های لازم برخوردار شدم.

خوشبختانه آموزش‌های این مؤسسه متناسب با شهرستان از کیفیت مطلوبی برخوردار بود و سطح کلاس‌ها در سطح خوبی قرار داشت اما هنگامی که کلاس‌ها با حضور اساتیدی از مرکز استان برگزار می‌شد، کیفیت کلاس‌ها بهتر بود و با رشد و پیشرفت بیشتری همراه بود.

می‌توان با برگزاری دوره‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب در زمینه ارتقای سطح کیفی شهرستان‌ها گام برداشت و لذا این امر مستلزم توجه مسئولان و متولیان نهادهای قرآنی است که هر چه بیشتر و بهتر به شهرستان‌ها توجه داشته باشند.

ایکنا ـ توصیه شما به علاقه‌مندان به رشته‌های قرآن چیست؟

مخاطبان باید از سن نوجوانی با این دوره‌ها و مؤسسات قرآنی آشنا شوند و از همان ابتدا به صورت تخصصی فعالیت کنند تا ان‌شاءالله قاریان و حافظان خوبی به ثمر برسند.

ایکنا ـ چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟ 

در گذشته در مسابقات اوقاف شهرستان و استان شرکت کرده که حائز رتبه‌های اول تا سوم شدم. در آینده نیز تمام تلاشم بر این است در مسابقات قرآن در حوزه‌های مختلف شرکت کرده و بتوانم رتبه‌های برتر را کسب کنم.

اکنون نیز در مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستم و در کنار اشتغال به تحصیل و طلبگی، کلاس تجوید قرآن را برای بانوان و نوجوانان علاقه‌مند در شهرستان اردکان برگزار می‌کنم. امیدوارم در کنار تلاوت، عمل به قرآن را مدنظر قرار داده و شاهد ترویج هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ قرآنی در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha