زمینه ارتباط کودک با کتاب در مدارس فراهم شود
کد خبر: 4099568
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

زمینه ارتباط کودک با کتاب در مدارس فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه ارتباط با کتاب باید از دوران کودکی آغاز شود گفت: نهادهای مرتبط با کودک می‌توانند با درنظرگیری برنامه‌های مختلف و حضور کودکان در کتابخانه‌ها این ارتباط را تقویت کنند.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، امروز، 23 آبان در آیین بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه 54 شهید شاهدیه، بازگشایی این کتابخانه به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و شهرداری شاهدیه را اقدامی مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه دانست و اظهار کرد: اینکه کتابخانه‌ای با پیوست فرهنگی همراه باشد، باعث جذب حداکثری می‌شود.

وی ادامه داد: این کتابخانه علاوه بر اینکه در جوار گلزار شهدا احداث شده، از سالنی برخوردار است که می‌تواند برنامه‌های فرهنگی را در جنب برنامه‌های کتابخانه داشته باشد.

عزیزی با اشاره به اینکه شاهدیه منطقه بکری دارد، بر حفظ فرهنگ و اصالت این شهر تأکید کرد و افزود: نیاز داریم به اصالت قدیمی یزد برگردیم و خرده فرهنگ‌ها نباید در اصالت و فرهنگ ما رسوخ پیدا کند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: افرادی که در این آشوب‌ها حضور دارند، همه فرزندان این نظام هستند که گاهی اشتباهاتی از سوی آنان رقم می‌خورد و گاهی این اشتباهات خطرناک‌ و خطرناک‌تر می‌شود، این موضوع به این دلیل است که با کتاب مأنوس نیستند و دل و جان خود را به فضای مجازی و آنچه در اختیار دشمن است، قرار داده‌اند و به آنچه بر این نظام گذشته اطلاع و آگاهی ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با معرفی تعدادی از کتب مربوط به خاطرات شهدا بیان کرد: وقتی به این خاطرات و کتاب‌هایی که در این زمینه تألیف شده، مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم رزمندگان دفاع مقدس برای اجرای یک عملیات چه سختی‌هایی متحمل شده و چه شب‌هایی بر آنان گذشت و اگر نسل امروز با این ادبیات آشنا شوند قطعاً فریب فضای مجازی را نخواهند خورد.

وی با اشاره به اینکه کتاب و مجموعه مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است گفت: رهبر انقلاب براین امر تأکید بسیار دارند و خود نیز در این زمینه اهتمام می‌ورزند.

عزیزی بر توجه به حوزه کتاب تأکید کرد و افزود: اینکه در حاشیه این کتابخانه طرح بوستان کتاب اجرایی می‌شود، از اقداماتی مؤثر خواهد بود که می‌تواند برای حضور نسل جوان و اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش مهمی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه انس و ارتباط با کتاب باید از دوران کودکی آغاز شود گفت: خانواده‌ها و نهادهای مرتبط باید زمینه این ارتباط را فراهم کنند.

عزیزی افزود: براین اساس آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین مهد کودک‌ها و مهد قرآن‌ها باید زمینه ارتباط کودک با کتاب را فراهم کنند تا کودکان به کتابخانه‌ها وصل شوند و با کتاب انس بگیرند. بنابراین می‌توان در کنار فعالیت‌های آموزشی به حضور کودکان در کتابخانه‌ها توجه داشت و بدین ترتیب زمینه اتصال کودک با کتاب و کتابخانه فراهم شود که اگر چنین شد این ارتباط تداوم خواهد داشت و هیچگاه قطع نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تأکید بر به‌روز رسانی منابع کتابخانه‌ها و وجود کتاب‌های درسی و تقویتی و مرتبط با کنکور گفت: اگر شرایط وجود منابع مختلف در کتابخانه‌ها فراهم باشد، بهترین قبولی کنکور از دل کتابخانه‌ها رقم زده می‌شود.

انتهای پیام
captcha