فعالیت‌های فرهنگی در شهر شاهدیه افزایش می‌یابد
کد خبر: 4099580
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

فعالیت‌های فرهنگی در شهر شاهدیه افزایش می‌یابد

شهردار شاهدیه بر توجه ویژه به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد این است تا در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی شهر افزایش یابد.

سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه، امروز، 23 آبان ماه در آیین بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه اظهار کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی شهرداری و شورای ششم شهر از همان ابتدا بر این قرار گرفت تا در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی شهر افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود دو کتابخانه شهید سلطانی و شهدای شاهدیه در این شهر بیان کرد: فضاسازی و توسعه و تجهیز این کتابخانه احساس می‌شد و لذا توسعه و بهسازی به همت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد بازگشایی این کتابخانه هستیم و امیدواریم مورد استفاده اقشار مختلف باشد.

شهردار شاهدیه با اشاره به اقدامات این نهاد در سال جاری گفت: امسال 130 هزار متر مربع آسفالت در حال انجام است و ساخت ایستگاه آتش نشانی که از دغدغه‌های مردم شهر بوده، در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و تدبیر شهرداری و شورای شهر بر این بود که شاهدیه ایستگاه مستقلی داشته باشد و لذا زمینی برای این امر اختصاص یافت و طرحی تهیه شد. البته برای احداث ساختمان این ایستگاه به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

میرنژاد با اشاره به حمایت از مدارس این شهر بیان کرد: 8 مدرسه مورد بازدید قرار گرفت و با توجه به اینکه از وضعیت آسفالت خوبی برخوردار نبود، این اقدام اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه گلزار شهدای ابرندآباد مسقف نبود و این امر دغدغه خانواده معظم شهدا نیز بود گفت: این اقدام بااعتباری که در نظر گرفته شد، انجام می‌شود.

کتابخوان تربیت کنیم

سید محمود الهام‌بخش، شاعر برجسته استان یزد و فعال فرهنگی اهل شاهدیه نیز در این مراسم بر انس هر چه بیشتر کودکان با کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه اکنون امکانات خوبی در اختیار نسل امروز قرار دارد و لذا با حمایت خانواده‌ها باید شرایط بهره‌مندی کودکان از این امکانات فراهم شود.

وی با اشاره به بهسازی و بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه افزود: شرایط بهره‌مندی از کتابخانه‌ای در بهترین نقطه شهر و به همت مسئولان مهیا شده، و مردم اعم از کودک و نوجوان و حتی بزرگسالان باید استفاده کنند. البته برنامه‌های فرهنگی در حاشیه این کتابخانه و در راستای جذب حداکثری باید وجود داشته باشد.

الهام‌بخش بیان کرد: اقدام بزرگی که با وجود تجهیزات و امکانات و کتابخانه‌های به روز باید صورت گیرد، اینکه بتوانیم کتابخوان تربیت کنیم و در این صورت موفق خواهیم بود.  

یادآور می‌شود در پایان این مراسم با حضور علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و محمدمحسن رفیعی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، از سیدعلی میرنژاد شهردار شاهدیه، اعضای شورای شهر، اعضای انجمن کتابخانه‌های این شهر، رضایی سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، فخرالسادات حسینی مرتضوی مسئول کتابخانه شهدای شاهدیه، راضیه عابدی و عزت اعتدال کتابدار کتابخانه شهدای شاهدیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha