بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه یزد
کد خبر: 4099575
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه یزد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد از بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به همت شهرداری این شهر خبر داد.

محمد محسن رفیعی، مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، امروز، 23 آبان در آیین بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه گفت: سی‌امین دوره هفته کتاب از 21 الی 27 آبان‌ برگزار می‌شود و برنامه‌های متعددی در سطح استان درنظر گرفته شده که یکی از این برنامه‌ها بازگشایی کتابخانه عمومی شهدای شاهدیه است.

وی ادامه داد: این کتابخانه در سال 1368 به همت تعدادی از پدران شهدا و حمایت آنان احداث شد و در سال 1371 با اختصاص اعتبارات دولتی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد. از آن زمان تاکنون اقدامی مبنی بر بازسازی و بهسازی کتابخانه صورت نگرفته بود و لذا تصمیم برای بازسازی این مرکز درسال 1398 گرفته شد و پس از کسب مجوزهای لازم، بهسازی، تعمیر و شاداب‌سازی آن در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به افزایش زیربنای کتابخانه بیان کرد: با توجه به اینکه بخش کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر بخواهیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین مردم نهادینه کنیم، باید از کودکان آغاز شود، بر این اساس توسعه و تجهیز این بخش مورد اهتمام بود.

وی هزینه عمرانی برای تعمیر، توسعه، بهسازی این کتابخانه را یک میلیارد و 800 میلیون تومان بیان کرد و گفت: این اقدام با حمایت شهرداری شاهدیه علاوه بر سهم نیم درصدی شهرداری‌ها محقق شد که توانست در راستای بهسازی و بازگشایی هر چه سریعتر کتابخانه مؤثر باشد.

رفیعی از اختصاص اعتبار 700 میلیون تومانی در راستای تجهیز کتابخانه با خریداری امکانات به روز خبر داد و اضافه کرد: به همت شهرداری شاهدیه و در جوار این کتابخانه با خریداری ملکی زمینه ایجاد «بوستان کتاب» فراهم شد. امیدواریم با بهسازی که صورت گرفته این کتابخانه مورد توجه مردم قرار گیرد و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم مؤثر واقع شود.  

انتهای پیام
captcha