سوگواره «یاس نبوی» در امامزادگان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4105309
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

سوگواره «یاس نبوی» در امامزادگان یزد برگزار می‌شود

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان خبر داد.

محمدحسین کاظمی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزدمحمدحسین کاظمی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های این نهاد به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: سوگواره «یاس نبوی» از جمله این برنامه‌هاست که در راستای تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) و ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی در ایام فاطمیه اول و دوم در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.

وی؛ عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آگاهی‌بخشی و جهاد تبیین را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و فضاسازی امامزادگان از جمله سیاه پوش کردن، برپایی موکب جهت پذیرایی زوار، سخنرانی در طول ایام فاطمیه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان را از جمله برنامه‌های این سوگواره اعلام کرد.

کاظمی با اشاره به اعزام مبلغان در قالب اجرای سوگواره یاس نبوی گفت: در این راستا هشت نفر مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان سید جعفر محمد(ع)، جعفر(ع)، شاهزاده فاضل(ع)، سید نصرالله(ع)، سید فتح‌الدین رضا(ع)، سیداحمد و سیدمحمود معروف به سیدالصحرا(ع) و در قالب این طرح حضور خواهند داشت و به سوالات و شبهات پاسخ می‌دهند.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد؛ پخش مداحی و کلیپ، اقامه نمازجماعت در طول ایام فاطمیه، به‌کارگیری مبلغان در مدارس را از دیگر برنامه‌های این سوگواره در سطح شهرستان دانست.

انتهای پیام
captcha