بازدید معاون قرآن وزارت ارشاد از کتابخانه تخصصی قرآن یزد
کد خبر: 4114027
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

بازدید معاون قرآن وزارت ارشاد از کتابخانه تخصصی قرآن یزد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی یزد و مؤسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت اندیشه یزد بازدید کرد.

بازدید معاون قرآن وزارت ارشاد از کتابخانه تخصصی قرآن یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 21 دی‌ماه از کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی یزد و مؤسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت اندیشه یزد بازدید کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید که احسان عابدی و حسین دشتی، مدیرکل و رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز حضور داشتند، در جریان اقدامات و فعالیت‌های این مؤسسه قرار گرفت و از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید به عمل آورد.

وی در نشست با حجت‌الاسلام شاهدی، مسئول کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی یزد گفت: این کتابخانه به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و در سطح کشور نیز بی نظیرترین کتابخانه‌ها در عرصه قرآن و علوم قرآنی است که باید به علاقمندان این حوزه معرفی شود.

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمد شاهدی، مدیر کتابخانه تحصصی تفسیر و علوم قرآنی و مؤسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت اندیشه نیز در این بازدید اظهار کرد: کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در سال ۹۵ با عنوان مؤسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت راه‌اندازی شد.

وی کتب این مجموعه را که بیش از ۹۰ درصد آن قرآنی است، در ۵۰ موضوع از جمله تفسیر، علوم قرآنی، قرائات، ترجمه‌ها، تجوید، وقف و ابتداء، آیات الاحکام، تفاسیر روایی و اجتهادی و صوفی دانست و افزود: مجموعه کتاب‌های اهل سنت و شیعه در این کتابخانه وجود دارد و بخشی با عنوان امام حسین(ع) که مقاتل مختلف را شامل می‌شود، با بیش از ۵۰۰ جلد کتاب ارائه خدمت می‌کند و بخش دیگر با عنوان نهج‌البلاغه که با توجه به ارتباط مستقیم با قرآن نیز در این کتابخانه وجود دارد.

شاهدی با اشاره به بخش آفریقاشناسی نیز گفت: کتاب‌های گردآوری شده در این کتابخانه از کشورهای مختلف در قاره‌های آسیا، اروپا و افریقا و کشورهایی مثل موریتانی جمع آوری و به این محل منتقل شده‌اند و در بخش آفریقاشناسی قرآن‌ها به برخی از زبان‌های آفریقایی ترجمه شده است.

انتهای پیام
captcha