نیروهای تحصیل‌کرده و توانمند بومی در اولویت استان باشند
کد خبر: 4114366
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

نیروهای تحصیل‌کرده و توانمند بومی در اولویت استان باشند

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سیاست دولت حمایت کامل از پارک‌های علمی فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است، بر بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای توانمند و تحصیل‌کرده بومی استان تأکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امشب، 23 دی‌ماه در نشست خبری دومین سفر هیئت دولت به استان یزد گفت: از خواسته‌های مردم استان یزد، مسئله آب بود که در این سفر طرح انتقال آغاز شد و امیدواریم هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

وی افزود: مسئولان طرح به من وعده چهار سال دادند اما با پیگیری صورت گرفته، وعده دادند  در صورت تأمین اعتبار، امکان زمان بهره‌برداری به نصف می‌رسد، البته اساس کار ما کیفیت است و به هیچ عنوان کیفیت نباید قربانی کمیت شود.

رئیسی با اشاره به اینکه کارخانجات و صنایع به یک میزانی از مالیات معاف شدند که در بودجه امسال 5 درصد و بودجه سال آینده برای افرادی که در تولید فعالیت می‌کنند هفت درصد است گفت: معادن و صنایع باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفا کنند و این موضوع یک امر قانونی است و باید اجرا شود.

وی با اشاره به ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استانها که در بودجه سال جاری محقق نشد،‌ گفت: این موضوع را در بودجه ۱۴۰۲ مجدداً مورد تاکید داریم و امیدواریم با تصویب مجلس، درآمدهای این صندوق در استانها صرف توسعه و پیشرفت به ویژه تکمیل طرح‌های نیمه تمام همان استان شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شیرین‌سازی آب بیان کرد: در دولت 6 مرکز برای فعالسازی آب شیرین کن‌ها پیش بینی شده که بتواند آب شیرین‌کن را فعال و برای جای جای کشور از آن استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روند تورم کاهشی می‌شود گفت: با اجرای اصلاحات اقتصادی که مطابق با قانون در اردیبشهت ماه امسال انجام گرفت با یک تورم منطقی روبرو شدیم و در کنار آن تورم جهانی هم تأثیری بر تورم داخل داشت و با توجه به اجرای این طرح در خرداد و تیرماه تورمی ناشی از اصلاح اقتصادی به وجود آمد که در مدت دو الی سه ماه کنترل شد.

رئیسی افزود: اکنون نسبت به شهریور ۱۴۰۰ حدود ۱۹ درصد کاهش تورم داشتیم. تمام تلاش دولت این است که انضباط مالی را به حدی رعایت و کنترل کند که منابع و مصارف کاملاً تحت کنترل باشد. کنترل بانک‌ها نیز در دستور کار دولت است و امیدواریم با همه اقداماتی که صورت می‌گیرد، تورم روند کاهشی داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به بهره‌گیری از توان نیروی بومی گفت: نیروهای تحصیلکرده بومی در اولویت استان باشند و اگر نیروهای بومی بکارگیری شدند، در صورت فراهم بودن شرایط برای جذب نیرو، دیگر استان‌ها مورد توجه باشند.

انتهای پیام
captcha