جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد به‌کار خود پایان داد
کد خبر: 4115830
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد به‌کار خود پایان داد

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد به‌کار خود پایان دادبه گزارش ایکنا از یزد، بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

این جشنواره از ۲۵ دی در شهر یزد آغاز به کار کرد و طی مدت چهار روز قصه‌گویان در بخش‌های ملی، بین‌الملل، زبان اشاره، پادکست، قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، آیینی سنتی و در بخش علمی مقاله، کتاب، پایان‌نامه و رساله و جستار با هم به رقابت پرداختند.

اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل اعلام شد:

بخش جستارنویسی:

«جوی عسل» اثر فاطمه احمدزاده از استان یزد، «از پس تکرار فصل‌ها» اثر پروانه کیانیان از استان تهران، «رازهای قصه‌گویی، بئاتریس مونته رو، نه، خاله داکه» اثر آسیه رحمتی از استان خوزستان  سه برگزیده نخست این بخش هستند.

بخش رساله و پایان‌نامه:

آفرین پنهانی از لرستان، با اثر «بررسی کمک الگوها در قصه‌های بومی و محلی لرستان» رتبه اول، زهرا برجی از استان قزوین، با اثر «مقایسه هوش هیجانی، خلاقیت و تحمل ابهام اعضا قصه‌گو و اعضای عادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین» رتبه دوم و راضیه خدایی از استان لرستان، با اثر «اثربخشی قصه‌گویی بر جرات‌مندی و کنترل خشم کودکان گروه سنی ج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» رتبه سوم این دوره را از آن خود کردند.

بخش کتاب:

زهرا پردل از استان سیستان وبلوچستان با کتاب «پیکر گردانی» رتبه اول و مهدی آرایی از استان یزد با کتاب «چلچراغ قصه‌گویی» رتبه دوم را کسب کردند.

بخش مقاله:

مینا فراهانی و مریم غیاث‌آبادی‌فراهانی از استان مرکزی با مقاله «شناسایی عوامل مؤثر بر تقویت مهارت‌های کودکان از طریق قصه‌گویی دیجیتال با استفاده از مرور نظام‌مند علمی» رتبه اول، سارا نادری و لایق رحمانی از استان کرمانشاه با مقاله «بررسی اثربخشی مرور زندگی روش قصه‌گویی توسط سالمندان بر سلامت روان آنان و هوش هیجانی دانش‌آموزان تک فرزند شهرستان جوانرود» رتبه دوم و زهرا جهانی و شیما ابراهیمی از استان خراسان رضوی با مقاله «معرفی الگوی زبامغز به عنوان روشی مناسب در بازنویسی داستان‌های مثنوی معنوی برای نوجوانان» رتبه سوم این بخش را از آن خود کردند.

بخش پادکست:

شیرین اسدی، طناز همت، سیدعباس علی‌محسنی، مریم خلجی، مصطفی حدادی و نوشین نیکراه به عنوان برگزیده شناخته شدند.

بخش ۹۰ ثانیه:

محمدامین ابراهیمیان از استان تهران، ترنم غوغایی از سمنان، سمیه بافقی از فارس، ضحی مختارپور از یزد، آریانا طاهرخانی از قزوین، اسرا قمی از مرکزی، محمد سپهوند از لرستان، مرجان دهستانی از یزد، نیما پارسا از بوشهر، مائده حمیدی از گیلان، زهرا یکه‌فلاح از قزوین، مطهره سادات رکن‌الدینی از یزد در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

بخش بین‌الملل:

مائوریتسیو پاتینو از کلمبیا با قصه «شاهزاده دانا»، سوسن حیاتی از استان بوشهر با قصه «کریم و اوس کریم»، شادی پاکزاد از استان آذربایجان‌غربی با قصه «واقعا جدی جدی»، همچنین هیئت داوران نور اظهر اسحاق از مالزی با قصه «چگونه مورچه‌خوارها پولک‌دار شدند» را شایسته تقدیر دانست.

بخش زبان اشاره:

همچنین فرزانه قاسمی از زنجان با قصه «چگونه لباس ساخته می‌شود»، غزل محمدنژاد از کرمانشاه با قصه «ننه کلاغ و روباه»، سپیده ابراهیمی از چهارمحال و بختیاری با قصه «شادترین روز زندگی»، ایمان رنگ‌آمیز از خراسان رضوی با قصه «خانه سالمندان»، المیرا پارسا از تهران با قصه «خوب شد، بد شد»، مرضیه منصوری از خوزستان با قصه «چه فکر خوبی» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها:

در این بخش که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به عنوان افتخاری حضور داشتند، از علی‌اصغر اسپرهم از استان فارس با قصه «هفتاد و دو روایت»، اشرف ابراهیمی از استان یزد با قصه «نذر» تقدیر شد.

بخش نوجوان آیینی سنتی:

پیمان قاسمی از استان اصفهان با قصه «جنگ خیبر»، درسا نکویی از استان خراسان رضوی با قصه «بانو گشسب»، محمدمهدی مرادی از استان مازندران با قصه «گذر سیاوش از آتش» به عنوان سه رتبه نخست این بخش شناخته شدند. همچنین هیئت داوران در این بخش سبحان نصیرآبادی از استان سیستان و بلوچستان با قصه «رزم آب و آتش» را شایسته تقدیر دانست.

بخش بزرگسال آیینی سنتی:

سیدمهرداد کاوسی از استان همدان با قصه «رزم رستم و اشکبوس»، پویا بازرگان از استان کرمانشاه با قصه «رزم رستم و اسفندیار»، فاطمه زارعی از استان گیلان با قصه «نبرد دیو سپید» و آتنا بیات از استان مرکزی با قصه «کنیز آزاددل» به صورت مشترک در بخش سوم برگزیدگان این بخش شناخته شدند. همچنین هیئت داوران حسین غلامی از استان مازندران با قصه «انتقام بستور از بیدرفش» را شایسته تقدیر در بخش بزرگسال آیینی سنتی دانست.

بخش ملی نوجوان:

فاطمه محمدی از استان قزوین با قصه «قوقولی»، آرزو نیکزاد از استان اصفهان با قصه «حکم ناحق»، زهرا جمشیدی از استان کرمانشاه با قصه «فرشته‌ای ‌از آسمون»، برگزیدگان به ترتیب نفر اول تا سوم شناخته شدند. همچنین ترنم رازقی از استان قم با قصه «پادشاه زورگو» شایسته تقدیر دانسته شد.

بخش ملی بزرگسال:

مهدیه کشوری‌مقدم از استان یزد با قصه «چوب گربه‌زنی»، معصومه شهریاری از استان گلستان با قصه «همیشه پشیمان»، علیرضا روشن‌ضمیر از استان خوزستان با قصه «پهلوان پنبه» سه برگزیده نخست این بخش بودند. همچنین عصمت نصیرزاده از استان خراسان رضوی با قصه «هی، با من دوست می‌شی» شایسته تقدیر شناخته شد.

بخش برگزیدگان:

بهنوش بساک‌کاظمی با قصه «حکیم و سفر» از استان خوزستان، فریده محمودی از استان مرکزی با «قصه آبگوشت غاز»، لیلا ابراهیمی از استان قزوین با قصه «هزار بوسه»، داود ریحانی از استان خراسان رضوی با قصه «یک بار جستی ملخک»، آسیه رحمتی از استان خوزستان با قصه «شیرین‌تر از عسل»، مهدی محمدیان از استان تهران با قصه «غم نامه رستم و سهراب»، سولماز صادق زاده از استان آذربایجان شرقی با قصه «دورت بگردم»، سمیه اصحاب صحف از استان یزد با قصه «انگشت دونه» و قمر غلامیان از استان بوشهر با قصه «ممدعلی کچل» به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha