طراحی 14 پروژه کلان حوزه تعلیم و تربیت در حوزه‌ علمیه خواهران
کد خبر: 4128182
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

طراحی 14 پروژه کلان حوزه تعلیم و تربیت در حوزه‌ علمیه خواهران

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه بازنگری نظام تعلیم و تربیت در صدر برنامه‌ها قرار دارد، از طراحی 14 پروژه کلان در این حوزه خبر داد.

رسول حسین هاشمی، دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشوربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین رسول حسین هاشمی، دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور، امروز، 23 اسفند در گردهمایی استانی مؤسسان، هیأت امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد که با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد گفت: این شورا سیاستگذاری، حمایت و نظارت را برعهده دارد و پنج نفر از اعضای مؤثر شورا از بانوان هستند و در تصمیمات نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای سیاستگذاری، تکمیل اسناد راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران، تصویب اسناد حاکم بر طراحی نظامات جامع شامل تعلیم و تربیت، پژوهش، فرهنگ، تبلیغ، مدیریت و پشتیبانی، همچنین بازنگری متون درسی از جمله فعالیت‌های این شورا است.

هاشمی با اشاره به ارائه 95 واحد درسی به بانوان طلبه گفت: بانوان به عنوان یک همسر و مادر همان گونه که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز است، باید در کنار تحصیل به نقش اصلی خود توجه داشته باشند، بنابراین جمع کردن این دو امر مهم، می‌تواند برای حضور فعال در اجتماع نیز مؤثر باشد.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به طراحی 14 پروژه کلان در حوزه تعلیم و تربیت اظهار کرد: در تدوین برنامه پنج ساله، بازنگری نظام تعلیم و تربیت در صدر همه برنامه‌ها قرار دارد و اقدامات در این حوزه در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد حمایت‌های دولتی و حاکمیتی صرف امور مدارس می‌شود افزود: اعتبار و منابع مالی این نهاد نیمی از بودجه یک دانشگاه متوسط کشوری است و لذا نیاز مدارس در این زمینه بیش از آنچه که اکنون وجود دارد، مورد انتظار است و امیدواریم در این زمینه توجه بیش از پیش صورت گیرد.

هاشمی با اشاره به فعالیت هفت هزار استاد در سراسر کشور در قالب تدریس ساعتی گفت: متأسفانه با توجه به پایین بودن مبلغ دریافتی شاهد خروج نخبگان از مدارس هستیم که در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی لازم برای حمایت صورت گیرد.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه از ابتدای تشکیل مردم‌محور بوده است، بر بهره‌مندی از این ظرفیت تأکید کرد و با اشاره به فعالیت حوزه نظارت گفت: بررسی و ارزیابی عملکرد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای سیاستگذاری، بررسی صلاحیت شخصیت‌های حوزوی و ... از جمله اقدامات در این بخش است. 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان یزد در سطح کشور از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است بر تقویت و حفظ این جایگاه تأکید و بیان کرد: ظرفیت‌های داخل استان نیز باید مورد توجه مسئولان امر باشد.

انتهای پیام
captcha