طلاب در زمینه حفظ اسلام و انقلاب وظیفه سنگینی برعهده دارند
کد خبر: 4128243
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

طلاب در زمینه حفظ اسلام و انقلاب وظیفه سنگینی برعهده دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، حفظ انقلاب و کیان اسلام و آرمان‌های امام حسین(ع) را وظیفه همگان خواند و گفت: طلاب در این زمینه وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، 23 اسفندماه در گردهمایی استانی مؤسسین، هیأت امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد گفت: هم اکنون احساس احتیاج و قوی بودن بویژه در حوزه علمیه خواهران و همچنین مؤثر بودن در جامعه احساس می‌شود.

وی با تأکید بر دو مؤلفه قوی بودن و مؤثر بودن اظهار کرد: تربیت حوزه‌های علمیه خواهران باید به گونه‌ای باشد که به صورت میدانی وارد عمل شوند نه اینکه تنها به درس خواندن اکتفا کنند و بتوانند در موضوعات مختلف صحبت کرده و استدلال داشته باشند و لازمه آن، این است که اطلاعات کافی و قوی داشته باشند و هم اینکه در زمینه روانشناسی و مشاوره فعال باشند.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید افراد کارشناس در حوزه روانشناسی و جامعه‌شناسی تربیت شوند تا بتوانند در جامعه با اقشار مختلف ارتباط برقرار کرده و با استدلال قوی صحبت کنند و در فضای مجازی نیز حضور مؤثر و فعال داشته باشند.

ناصری با تأکید بر تقویت اخلاق و معنویت در بین طلاب گفت: طلاب با اخلاق و معنویت باید سخن خود را تثبیت و با عمل و کردار با اقشار مختلف ارتباط برقرار کنند و با توجه به اینکه عمل مؤید زبان است لذا فعالیت‌ها هم در عمل و رفتار و هم زبانی به نتیجه خواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، فعالیت میدانی طلاب خواهر و برادر را یادآور شد و گفت: دشمن از همه جهات وارد شده و قصد ضربه به ایران اسلامی را دارد چرا که از ایران که توانسته پرچم اسلام و توحید را بالا برده و با کفر و شرک مبارزه کند، واهمه دارد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی پرچم استقلال و مسیر امام حسین(ع) را ادامه خواهد داد تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود و تمدن نوین اسلامی گسترش یابد. خوشبختانه ملت ایران تاکنون در برابر دشمنان ایستادگی کرده و ایستادگی خواهد کرد چرا که خداوند وعده داده کمک می‌کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: همه ما وظیفه داریم برای حفظ انقلاب و کیان اسلامی و ارزش‌های انقلاب و خون شهدا و آرمان‌های امام حسین(ع) تلاش کنیم البته در این مسیر طلاب وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند و لذا باید همواره در میدان بوده و برای پاسخ به شبهات آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha