جشن مباهله در مساجد یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4149665
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰

جشن مباهله در مساجد یزد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه عید مباهله، یکی از بزرگترین عید مسلمانان محسوب می‌شود، از برگزاری جشن مباهله در تمامی مساجد این استان خبر داد.

علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، روز گذشته، یکم تیرماه به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد در دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، گفت: هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی برای ارتباط با عموم مردم و حل مشکل آنها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: در همین راستا، شبکه‌سازی ائمه مساجد، حضور روحانیون در مناطق حاشیه‌ای شهر و روستاها، ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان برای خط‌دهی فکری آنها و برگزاری مراسم‌های فرهنگی خاص از جمله جشن فرشته‌ها، احیای شب نیمه شعبان، مناجات‌خوانی شعبانیه و … از مهمترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

نجیمی ادامه داد: عید مباهله، یکی از بزرگترین عید مسلمانان محسوب می‌شود که متأسفانه به دلیل نزدیکی با ماه محرم الحرام مغفول واقع شده است. برنامه‌ریزی امسال این سازمان، برگزاری جشن مباهله در تمامی مساجد استان یزد است که امیداوریم بتوانیم آن را محقق کنیم.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این نهاد در نوروز امسال، حضور طلاب آشنا به حوزه گردشگری اسلامی در بافت تاریخی شهر یزد بود تا از این طریق بتوان ارتباط روحانیت با مردم را حفظ و تقویت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان گفت: رویکرد سال 1402 سازمان تبلیغات اسلامی، نشر خوبی‌ها و بازگشت امید به جامعه با برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف اجتماعی – فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha