دانشجویان یزدی هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند
کد خبر: 4151414
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

دانشجویان یزدی هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند

نماینده بسیج دانشجویی استان یزد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یزد با قرائت بیانیه‌ای اهانت و هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

دانیال باروتکوب‌زاده، دانشجوی بسیجی یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، بیانیه شورای تبیین بسیج دانشجویی استان یزد در اعتراض به هتک حرمت قرآن مجید در سوئد توسط دانیال باروتکوب‌زاده، دانشجوی بسیجی یزدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز یزد قرائت شد. در این بیانیه آمده است: 

««يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو كَرِهَ الكافِرونَ﴿۸﴾ آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!»

خبر به آتش کشیدن قرآن توسط افرادی ملعون و افراطی با حمایت پلیس و دولت سوئد در مقابل مسجد جامع استکهلم، آنهم در روز عید قربان موجب به‌درد آمدن قلب مسلمین جهان گشت و این عید بزرگ را به کامشان تلخ ساخت. و دوباره شاهد آن هستیم که بر «آزادی و آزادی بیان» که رمز عملیات‌های صهیونیسم جهانی است، دمیده شده تا اعمال وقیحانه شیاطین را توجیه کند. سند این کلام حمایت رسمی دولت و پلیس سوئد از این اعمال به اسم آزادی بیان است. و چه جالب دشمنان آزادی و آزادگی با چنین شعارهایی اعمال وحشیانه خود را انجام می‌دهند. حقا که شیاطین توانایی تغییر چهره را دارند!

اما اکنون همه می‌دانند که علت این اعمال چیست. هنگامی که آمارهای خودشان نشان می‌دهد قرآن پرفروش‌ترین نسخه مکتوب کشورهایشان است، و یا اینکه در سال‌های اخیر جمعیت مسلمان در اروپا مخصوصاً در  سوئد و فرانسه، رشد شتابانی گرفته است، بدیهی است که شیاطین را آزار داده آتش بغض و کینه آنان را به این چنین اعمال وقیحانه سوق دهد. اعمالی که نشان از آخرین دست و پا زدن‌های شیاطین است. و چه نادان‌هایی هستند که فکر می‌کنند توانایی جنگ با حقیقت منطق و برهان الهی را دارند!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل دوباره شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیداً محکوم می‌کند. این شورا در آخر بیان چند نکته را ضروری می‌داند:

۱-خطاب به پیروان ادیان الهی: یقیناً آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر  انسان آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم نموده، از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.

۲- خطاب به مسلمانان جهان مخصوصاً مسلمانان اروپا: برادران و خواهران قدم‌هایتان را استوار سازید که صدای آخرین نفس‌های شیاطین به گوش می‌رسد. از حمایت‌های دولت‌ها و صهیونیسم نترسید که حق همواره پیروز است. و خداوند پاسخ مجاهدت و صبر شما را خواهد داد.

۳-خطاب به مقامات بین‌المللی: احترام به عقاید و ادیان از بدیهیات جوامع متمدن است. و این چنین رفتارهایی مغایر با تمام ارزش‌ها و اصول دینی، مبانی انسانی حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و مایه نفرت پراکنی و ترویج خشونت و تهدیدی علیه همزیستی مسالمت آمیز است. از تمام نهادهای بین المللی می‌خواهیم که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلو گیری و عاملان این توهین بزرگ را به پای میز محاکمه بکشانند.

۴- خطاب به شیاطین، صهیونیسم جهانی و دولت‌هایی به همچون دولت سوئد: «وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَمْلَیْتُ لِلَّذِینَ کَفَرُوا ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ ۖ فَکَیْفَ کَانَ عِقَابِ، و مردم به رسولان پیش از تو هم استهزاء بسیار کردند من هم به کافران فرصت دادم انگاه ایشان را به عقوبت گرفته و با چه عذاب سخت به مجازات رسانیدم.(32/ رعد)»

انتهای پیام
captcha