اعلام انزجار جامعه قرآنی یزد از هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4160422
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰

اعلام انزجار جامعه قرآنی یزد از هتک حرمت قرآن

تجمع جامعه قرآنی استان یزد در اعلام انزجار از هتک حرمت چندباره قرآن کریم در اروپا با حضور قرآنیان و جمعی از مسئولان استان در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد.

اعلام انزجار جامعه قرآنی یزد از هتک حرمت قرآنبه گزارش ایکنا از یزد، تجمع جامعه قرآنی یزد در اعلام انزجار از هتک حرمت چندباره قرآن کریم در اروپا، عصر روز شنبه، 14 مردادماه در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مراسم گفت: جامعه قرآنی و نهادهای فرهنگی باید در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی بیش از گذشته تلاش کنند.

وی بر تمرکز فعالیت‌های قرآنی در دو پایگاه مسجد و مدرسه تأکید کرد و افزود: برنامه‌های قرآنی باید در مساجد برنامه‌ریزی شود و فعالان قرآنی از حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه‌ها استفاده کنند و باید مساجد را به پایگاه قرآنی تبدیل کنیم.

ناصری با تأکید بر اجرای برنامه‌های قرآنی در مدارس اظهار کرد: هر مدرسه باید به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود و تلاش کنیم فرهنگ قرآنی را در مدارس اشاعه دهیم. اکنون نزدیک به 280 هزار دانش‌آموز در استان مشغول تحصیل هستند، اما شاید تنها 10 هزار دانش آموز در فعالیت‌های قرآنی مشارکت داشته باشند، بنابراین باید در زمینه تربیت دانش آموزان قرآنی بیشتر تلاش کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به توسعه فضای مجازی در جامعه، بر تشویق نوجوانان و جوانان به انجام فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ قرآنی را در مدارس توسعه دهیم، در خانواده‌ها نیز شاهد ترویج فرهنگ قرآنی خواهیم بود.

وی با اشاره به حدیث ثقلین بیان کرد: در این حدیث، پیامبر اکرم (ص)، قرآن و اهل بیت خویش را دو یادگار گران‌قدر پس از خود معرفی کرده که مردم در صورت تمسک به آنها گمراه نمی‌شوند.  

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: اهانت چند باره به قرآن کریم در کشورهای غربی، نشانه برنامه ریزی‌های پنهان استکبار جهانی و جریان‌های ضد دینی، در اسلام‌ستیزی است و غرب، کارنامه سیاهی در اسلام هراسی دارد.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این استان بیان کرد: اولین جلسه این شورا با حضور آیت‌الله ناصری امام جمعه و مهران فاطمی استاندار یزد تشکیل شد و امیدواریم با تداوم این جلسات بتوانیم در ترویح فرهنگ قرآنی در جامعه گام برداریم.

یادآور می‌شود تلاوت آیات کلام الله مجید توسط کاظم میرزازاده پیشکسوت قرآن کریم و مصطفی میرزایی عضو مجمع قاریان و حافظان استان یزد، اجرای نقاشی‌خط «بسم‌الله النور» توسط محمد مهدی راضی، قرائت بیانیه دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان توسط حامد سلطانی و همچنین بیانیه مجمع قاریان و حافظان استان یزد و ... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

خبرنگار: اعظم السادات میرجلیلی
انتهای پیام
captcha