واکنش مجمع قاریان و حافظان یزد به هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4151491
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

واکنش مجمع قاریان و حافظان یزد به هتک حرمت قرآن

مجمع قاریان و حافظان استان یزد با صدور بیانیه‌ای اهانت اخیر به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

مجمع قاریان و حافظان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجمع قاریان و حافظان استان یزد با صدور بیانیه‌ای، اهانت اخیر به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد. 

در این بیانیه آمده است:

«يُريدونَ لِیطْفِؤُا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو كَرِهَ الكافِرونَ، کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت.» (سوره‌ مبارکه‌ صف آیه‌ 8)

قرآن بزرگ معجزه آخرین فرستاده خداوند، و سند حقانيت شريعت مقدس اسلام است، كتابی كه حقانیت ادیان و پیامبران پیشین را تصدیق کرده و با نزول آن راه صعود بشریت به كمال انسانی‌اش به‌عنوان چراغی فروزان برای هدايت بشر تا هميشه تاريخ روشن کرد. ندای حق‌طلبی و آزاده‌پرور قرآن و اسلام، هنوز از پس چهارده قرن به گوش می‌رسد و هنوز دشمنان حق و حقیقت و آزادگی و آزادمنشی، همچون صدر اسلام، با جهل ابوسفیانی و رذالت قابیلی خود، حرمت دین را می‌شکنند و با تعرض به ساحت مقدسات، داغ ننگ و لعن دیگری بر چهره پلید خود می‌نشانند.

دنیای امروز شاهد حضور عده‌ای است که در ظاهر مدعی فرهنگ و تمدن اجتماعی و اخلاقی هستند اما در حقیقت بی‌فرهنگ‌ترین‌ها به شمار می‌آیند که حتی الفبای فرهنگ و تمدن را نیز نمی‌شناسند!

توهین به مقدسات و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان جهان به بهانه‌ آزادی بیان، خود شدیدترین نوع از استبداد و نژادپرستی است که هیچ ارتباطی با حقوق بشر ندارد و اسلام‌هراسی به بهانه‌ حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شده است. و قطعاً جامعه‌ ا‌سلامی از این هتک حرمت به سادگی نخواهد گذشت، گرچه این عمل وقیحانه، خاک پاشیدن به چهره‌‌ خورشید است و قطعاً دامن زدن به پدیده اسلام‌ هراسی و اسلام‌‌ستیزی به نام آزادی‌بیان، ناشی از ترسِ نفوذ و گسترش آموزه‌های اسلام عزیز است، که آشکارا با منافع نامشروع نظام سلطه در جهان تعارض دارد.

یقیناً آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر انسان آزاده‌ای و همچنین پیروان ادیان الهی و آزادگان و آزاداندیشان جهان است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم کرده، و از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.

مجمع قاریان و حافظان استان یزد، اهانت به قرآن را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم، تسلیت عرض نموده و ضمن محکوم کردن شدید این حرکت شنیع و مشمئز کننده که قلوب تمامی مسلمین جهان را جریحه‌دار کرده است، از همه‌ ملت‌های آزاده و تمامی مسلمانان جهان می‌خواهیم ضمن محکومیت این حرمت‌شکنی آشکار، انزجار خود را از عوامل پشت پرده‌ این صحنه‌های مشرکانه اعلام کنند و حمایت بی جای دولت سوئد از آن عمل قبیح،  آن هم به بهانه واهی حمایت از آزادی، اعلام، و آن را شدیداً محکوم می‌نماید، و اقدام قاطعانه مسئولان امر، بویژه وزارت امورخارجه و تمام نهادهای بین‌المللی، در پاسخ متناسب به این گونه رفتارهای شنیع، و جریحه‌دار کردن عواطف امت اسلام را خواستار است.

ضمن اینکه توقع است کشور‌های اسلامی کالا‌های این کشور را تحریم کنند سفیران خود را از این کشور فراخوانی نمایند و سفرا و کارداران این کشور را از سرزمین‌های اسلامی اخراج کنند. و از وزارت امور خارجه، سازمان کنفرانس اسلامی، و تمام نهادهای بین المللی می‌خواهیم که با اینگونه اقدامات به طور قاطع برخورد نماید، و از تکرار آن جلوگیری و عاملان این توهین بزرگ را به پای میز محاکمه بکشانند.

در پایان ما به عنوان عضو کوچکی از جامعه قرآنی با برپایی مجالس تکریم قرآن کریم و حضور مؤثرتر و فعالیت بیشتر در معرفی قرآن کریم عزیز سعی خواهیم نمود که بیش از پیش پای کار قرآن باشیم.»

انتهای پیام
captcha