رونمایی از سریال رادیویی «حاج شیخ غلامرضا» در یزد
کد خبر: 4155637
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

رونمایی از سریال رادیویی «حاج شیخ غلامرضا» در یزد

امام جمعه یزد با اشاره به تولید سریال نمایشی رادیویی «حاج شیخ غلامرضا» گفت: حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی شخصیتی ارزنده و گرامی است و انتخاب این عارف بزرگ برای مستندسازی، یک انتخاب هوشمندانه است.

رونمایی از سریال نمایشی رادیویی حاج شیخ غلامرضا در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، 25 تیرماه در مراسم رونمایی از سریال نمایشی رادیویی حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی با بیان اینکه این مرحوم یک شخصیت بزرگ و مهم برای استان است، گفت: حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یک عارف بالله، شخصیتی ارزنده و گرامی است و انتخاب این عارف بزرگ برای مستندسازی، یک انتخاب هوشمندانه است.

وی تصریح کرد: مرحوم حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی امتیازات فراوانی دارد و آن این است که در مسیر رشد و تکامل و رسیدن به اهداف الهی، تمام دانسته‌ها و مطالعات خود را برای مردم و جامعه به منصه ظهور رسانده و برای مردم و کمک به آنها به تمام شهرها و حتی روستاهایی که در آن زمان گمنام بودند، می‌رفت.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مرحوم حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی تشنه کمک و خدمت به مردم بود، افزود: این مرحوم در دوران زندگی خود تلاش کرد تا احکام و مباحث دینی را به مردم شهرها و روستاها آموزش دهد. مرحوم حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی تلاش کرد تا در هر روستا مسجدی ساخته شود و روحانی‌ای برای آن مسجد در نظر می‌گرفت و حتی مقرری ماهانه به آن روحانی می‌داد تا آن روستا خالی از فردی دانا به احکام دین نباشد. این شخصیت والا عاشق حرکت در مسیر هدایت مردم به سوی دین و راهنمایی آنان برای بهتر شدن در اجرای احکام دین بود.

وی با بیان اینکه عشق این مرحوم به لقاءالله مثال‌زدنی است، گفت: عشق مرحوم به خدا، حرکت در مسیر حق، وابستگی به خدا و نماز و دلسوزی برای هدایت مردم از جمله ویژگی‌های این مرحوم است که تمام همنشین‌های ایشان نسبت به آن اذعان داشتند. امید است اخلاص حاج شیخ، تلاش و عشق ایشان برای هدایت مردم به سوی خدا و فداکاری حاج شیخ در جامعه گسترده شود تا روح معنویت بیشتر در جامعه دمیده شود.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم از مستند رادیویی حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی رونمایی شد. زمان بخش این مستند در ایام ماه محرم پنج‌شنبه شب‌ها، در ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه رادیویی یزد است.

انتهای پیام
captcha