جنگ ترکیبی دشمن، محرم امسال را استثنایی کرد
کد خبر: 4160121
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

جنگ ترکیبی دشمن، محرم امسال را استثنایی کرد

امام جمعه شاهدیه گفت: محرم امسال یکی از محرم‌های استثنایی در تاریخ اسلام بود، زیرا از پنج جهت توسط دشمنان خارجی و پیاده نظام آنها در داخل کشور و اشخاص علاقه‌مند به امام حسین(ع) اما نا آگاه و غافل، مورد حمله ترکیبی قرار گرفت که در تاریخ سابقه نداشت.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 13 مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: محرم امسال یکی از محرم‌های استثنایی در تاریخ اسلام بود، زیرا از پنج جهت توسط دشمنان خارجی و پیاده نظام آنها در داخل کشور و اشخاص علاقه‌مند به امام حسین(ع) اما نا آگاه و غافل، مورد حمله ترکیبی قرار گرفت که در تاریخ سابقه نداشت.

وی ادامه داد: تبلیغات گسترده رسانه‌ای که بر علیه عزاداری‌ها داشتند و حرفشان این بود که مردم سیاه نپوشند، در حسینیه‌ها و هیئت‌ها شرکت نکنند، سفره‌های نذری نیندازند، این مجالس و گریه‌ها چه فایده‌ای داشته است و امثال آن. دوم، شبکه‌های تروریستی قصد داشتند با ترور و تخریب در جای جای این کشور، از این امت حسینی انتقام بگیرند که با عنایت حضرت سیدالشهدا توطئه آنها توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.

دهقان‌نیری افزود: همچنین هنجارشکنان زبون و بدبخت قصد داشتند با کشف حجاب و رقص و پایکوبی در عزاداری‌ها قداست این‌گونه اجتماعات مذهبی را بشکنند و از ارادت و عشق این مردم نسبت به سیدالشهدا بکاهند. چهارم، اهانت به قرآن کریم و پرچم امام حسین(ع) که مقارن هم در داخل و خارج کشور رقم زدند، در خارج از کشور قرآن را سوزاندند و در داخل پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند.

وی ادامه داد: پنجم، ترویج و تبلیغ هیئت‌ها و مجالس عزاداری سکولار بود که عنوان کردند امام حسین برای همه است و اگر بی‌حجاب و یا شراب‌خواری وارد هیئت و مجلس امام حسین شد، مهمان امام حسین است و حق ندارید حرفی بزنید، اما این سخن با پیام سیدالشهدا نمی‌سازد چرا که حضرت فرمود: «اَلا تَرَوْنَ اَنَّ الْحَقَّ لايُعْمَلُ بِهِ، وَ اَنَّ الْباطِلَ لايُتَناهي عَنْهُ». و یا فرمود: «إنْ كانَ دينُ مُحَمَّدٍ لَمْ يَسْتَقِمْ إلاّ بِقَتْلى يا سُيُوفُ خُذِينى» او برای حفظ اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر جان خود و عزیزانش را فدا کرد. آنگاه شما به مردم توصیه می‌کنید که در مقابل افراد گنهکار و کسانی که دهن‌کجی به حکم خدا می‌کنند حرفی نزنیم. لذا این منطق یزیدی است نه حسینی.

امام جمعه شاهدیه گفت: همچنین اگر در مجلس امام حسین(ع) نامی از امام، رهبری، شهدا و انقلاب برده می‌شد، برخی از افراد احمق و ساده لوح عنوان می‌کردند مجالس عزاداری امام حسین را سیاسی نکنید. شما که نام خود را عزادار حسین گذاشتید، بدانید اصل و اساس نهضت آن بزرگوار سیاسی بود، و گرنه حضرت در مدینه می‌نشست و در برابر حکومت یزید کوتاه می‌آمد. 

وی اضافه کرد: اما به فضل الهی و عنایت حضرت سیدالشهدا و هوشیاری نیروهای امنیتی و بصیرت مبلغان، ذاکران و مداحان و دست‌اندرکاران مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌ها این توطئه‌ها خنثی شد و امسال شاهد حضور گسترده و پر شور مردم در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا بودیم که جای سپاس و شکر فراوان در پیشگاه خداوند متعال دارد که این توفیق را به همه ما عنایت فرمود.

انتهای پیام
captcha