استمداد از قرآن اتفاق ارزشمند کنگره قرآنی سمپاد بود
کد خبر: 4173324
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

استمداد از قرآن اتفاق ارزشمند کنگره قرآنی سمپاد بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد استمداد از قرآن را اتفاق ارزشمند کنگره قرآنی سمپاد خواند و گفت: تعاون و همراهی نیز به خوبی در این کنگره رقم خورد که می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، 14 مهرماه در آیین اختتامیه بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن سمپاد در بخش دختران به میزبانی استان یزد گفت: اراده‌های ارزشمند و هدفمند شما وقتی با دیانت  همراه شود، عظمتی را خلق می‌کند که امروز در عرصه‌های مختلف کشور می‌بینیم.

وی ادامه داد: کشوری که در دهه‌های قبل حداقل‌ها را نداشت و نمی‌توانست تأمین کند، امروز به عنوان یکی از قدرت‌های علمی منطقه محسوب می‌شود و این نشان از توانمندی نامحدودی است که خداوند متعال در انسان مؤمن قرار داده است.

رحیمی‌نژاد با اشاره به همت بلند دانش‌آموزان در به‌کارگیری آیات قرآنی برای حل مسائل اظهار کرد: قرآن کریم صرفاً به عنوان یک کتاب مقدس برای تلاوت و با نیت کسب صواب نیست و خوشبختانه اتفاق بی‌نظیر و ارزشمندی در این کنگره قرآنی رخ داد که برای حل مسائل روزمره از قرآن استمداد طلبیده شد.

وی افزود: این مرحله اختتامیه نیست و آغازی است بر  اقدامی که در همه مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور اجرایی خواهد شد و باعث همراهی و تعاون و هم‌افزایی برای حل مشکلات می‌شود. خوشبختانه تعاون و همراهی در این کنگره به خوبی اتفاق افتاد و اگر به‌جای تنهایی فکر کردن با هم همراه باشیم، نتیجه بسیار موفق‌تری خواهیم داشت و استفاده از توان و تجربیات یکدیگر در فعالیت‌ها باعث موفقیت بسیار زودتر  و بهتری خواهد بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عظمت قرآن و شخصیت حضرت علی(ع) حد و مرز ندارد اما درک ما از این دو محدود است و در کشور ما مغفول مانده است و لذا اگر بخواهیم انسان و انسانیت را به آرامش برسانیم، الگوی عملی انسان حضرت علی(ع)  و دستور العمل هدایت نیز قرآن کریم است .

وی اضافه کرد: این روایتگری قرآن را شما با تلاش‌های خود در عرصه جامعه و زندگی می‌توانید عینیت بخشید و همان گونه که در این مسابقات سه چالش فرضی را دنبال و راهکار برای آن جستجو کردید، اکنون نیز با تأسی به قرآن آغازگر حرکتی باشید که نسل آینده هم از تلاش‌های شما بهره ببرند.

انتهای پیام
captcha