زندگی معنادار با چنگ زدن به ریسمان الهی تحقق می‌یابد
کد خبر: 4173329
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

زندگی معنادار با چنگ زدن به ریسمان الهی تحقق می‌یابد

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه قرآن کریم، معنای زندگی را در بشریت جاری کرده است، گفت: اگر زندگی را معنادار می‌خواهیم باید به این ریسمان الهی چنگ بزنیم.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشانبه گزارش ایکنا از یزد، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، امروز، 14 مهرماه در آیین اختتامیه بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن سمپاد در بخش دختران به میزبانی استان یزد گفت: برگزاری این رویداد نیازمند اقدامات زیادی بود که از تلاش‌های کم‌نظیر استان یزد کمال تشکر و تقدیر را داریم که میزبانی خوبی را در این کنگره انجام دادند.

وی ادامه داد: اینکه به برکت قرآن کریم فضایی فراهم شده تا دور هم جمع شویم و تجربه‌های خود را به اشتراک بگذاریم، نعمت بسیار بزرگی است که دیگر دانش‌آموزان  بهره‌مند نیستند و لذا باید همه تلاش خود را به‌کار گیریم که در اینگونه کنگره‌ها بیشترین یادگیری را داشته باشیم.

یاوری افزود: دنیای امروز ما بسیار پیچیده است و سران تاریکی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا بی‌معنایی را در جامعه ایجاد کنند و البته در مقابل آن نیز انسان‌هایی هستند که برای زندگی بهتر تلاش می‌کنند اما اسمی در رسانه‌ها از این انسان‌ها نیست و این دعوای معنا و بی‌معنایی به‌جایی رسیده که تمدن بشر را به خطر انداخته و انسانیت را در برخی قسمت‌ها به حیوانیت رسانده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: در مقابل فضای بی‌معنایی، صدای ارزشمندی است که مخالفت‌های بسیار دارد و همه بسیج شدند تا این صدا را خاموش کنند و آن، صدای خدا و صدای مهربان وحی الهی است که با آیات  قرآن معنای زندگی را در زندگی  تک تک انسان‌ها جاری کرده است.

یاوری گفت: اگر زندگی را معنادار می‌خواهیم،  باید به این ریسمان قرآن چنگ زنیم، البته انسان‌هایی که به کم قانع نیستند و برای رفاه و آسایش بشر تلاش می‌کنند، بهشت خدا ثمره این تلاش‌ها و سختی کشیدن‌ها خواهد بود و قدم نهادن در این مسیر نیاز به تیزهوشی، جست‌وجو، پیدا کردن راستی‌ها و تلاش دارد که همه این موارد در شما استعدادهای درخشان وجود دارد.

یادآور می‌شود در این مراسم از رؤسای مدارس سمپاد استان‌های یزد، همدان و گیلان به عنوان سه استان برگزیده در برگزاری بیست و هشتمین کنگره قرآنی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha