کنگره قرآنی سمپاد زمینه‌ساز ارتباط دانش‌آموزان با کلام خداست
کد خبر: 4173308
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

کنگره قرآنی سمپاد زمینه‌ساز ارتباط دانش‌آموزان با کلام خداست

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در قالب کنگره قرآنی سمپاد یاد می‌گیرند، یکی از شاه‌کلیدهای حل مشکلات، مراجعه به قرآن و استفاده از آموزه‌های ارزشمند دینی است و این امر زمینه ارتباط مستقیم دانش‌آموزان با کلام الهی را فراهم می‌کند.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشانبه گزارش ایکنا از یزد، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در حاشیه بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان که در بخش دختران به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: افتخار می‌کنیم که خدمت‌رسان بخشی از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در کنگره قرآنی سمپاد هستیم که امسال با رویکردی جدید در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این مسابقات در سه محور قرآن، حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود و در هر سه حوزه دانش‌آموزان خوب سمپادی در کنار فعالیت‌های  علمی که  انجام می‌دهند، تلاش ویژه‌ای خواهند داشت تا ارتباط و انس خود با قرآن کریم را نیز حفظ کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وجود چنین مسابقاتی برای دانش‌آموزان سمپاد کمک می‌کند تا علاوه بر مسابقات و دروس رایج خود در طول سال تحصیلی، در زندگی روزمره نیز با قرآن کریم انس و ارتباط بیشتری داشته باشند و در مشکلات زندگی از راهکار قرآنی استفاده کنند. 

یاوری در پایان گفت: قرآن کریم برای همه بخش‌های زندگی و سعادتمندی بشریت راهکار دارد و دانش‌آموزان در قالب این مسابقات یاد می‌گیرند مسئله‌هایی که هر روز در زندگی شخصی و اجتماعی با آن روبرو می‌شوند، یکی از شاه‌کلیدهای حل آن مراجعه به قرآن و استفاده از آموزه‌های  ارزشمند دینی است.

یادآور می‌شود بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان که از روز جمعه، هفتم مهرماه به میزبانی استان یزد آغاز شده، امروز، 14 مهرماه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha