تلاش برای آموزش قرآن با هیچ مهمی قابل ارزش‌گذاری نیست
کد خبر: 4172549
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

تلاش برای آموزش قرآن با هیچ مهمی قابل ارزش‌گذاری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اهمیت آموزش قرآن کریم گفت: تلاش در جهت آموزش قرآن کریم با هیچ مهمی قابل ارزش‌گذاری نیست زیرا که قرآن، کلام خدا بوده و چراغی است که بشریت را روشنی می‌بخشد.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، 10 مهرماه در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان در بخش پسران به میزبانی استان یزد گفت: امیدواریم استان یزد جلوه‌ای از مباحث تاریخی، ارزشی، فرهنگی، هنری، صداقت و پاکی ایران و ایرانی باشد. 

وی ادامه داد: استانی که در گذر زمان در هجمه‌های مختلف فکری، فرهنگی و سیاسی توانسته ارزش‌های خود را حفظ و به عنوان یک نمونه اجرایی و عملی و نسخه عملیاتی برای جامعه امروز مسلمان، می‌تواند حرف‌هایی برای ارائه داشته باشد و اگر چه جمع همه این موارد را در استان‌های دیگر شاهد هستیم و همه متعلق به این آب و خاک و فرهنگ ناب ایران اسلامی است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به دغدغه امام جمعه یزد در زمینه تربیت دینی دانش‌آموزان گفت: تعلیم و تربیت پیچیده‌ترین نظام و جلوه خلقت بوده و با سختی‌هایی همراه است و لذا همت همکاران در این عرصه کمک می‌کند این دغدغه‌ها به شکل خوبی تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن کریم بیان کرد: تلاش در جهت آموزش قرآن کریم با هیچ چیزی قابل ارزش‌گذاری نیست و قرآن کلام خدا بوده و چراغی است که بشریت را روشنی می‌بخشد.

رحیمی‌نژاد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم سمپاد در استان یزد گفت: امیدواریم این حرکت کمک کند تا خود فردی و جمعی ما در جهت توسعه فرهنگ قرآن و اعتلای آن تلاش کرده و هم قرآن‌شناس بوده و هم عامل به قرآن باشیم و برای گسترش فرهنگ قرآنی که نجات بشریت در آن است، تلاش کنیم. 

وی ادامه داد: همان‌گونه که از انسان‌ها، علی(ع) شخصیتی مهجور و مغفول مانده است، از منابع مکتوبی که در دست بشریت قرار دارد، قرآن نیز مغفول مانده است و باید در این زمینه هرچه بیشتر تلاش کرد تا توسعه فرهنگی قرآنی را در جامعه شاهد باشیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، بخش مفاهیم این مسابقات را قابل توجه دانست که در سال‌های اخیر با سبکی متفاوت برگزار می‌شود و گفت: می‌توان به این نسل امیدوار بود زیرا نسلی است که قرآن را در زندگی به‌کار گرفته و عجین خواهد کرد و کلید حل مشکلات در عرصه‌های مختلف را در قرآن جستجو می‌کند، در واقع از کودکی آموزش می‌بیند و  به این مهم ایمان دارد که می‌تواند راه حل بسیاری از مشکلات را در قرآن جستجو کند و لذا در ابعاد مختلف زندگی خود به کار خواهد گرفت. 

رحیمی‌نژاد افزود: امیدواریم توانسته باشیم میزبانی ماندگاری را برای دانش‌آموزان قرآنی مدارس سمپاد رقم زده باشیم و همیشه این سرزمین را به نیکی یاد کنند و در صورت تحقق فرصت مجدد، بتوانیم در جهت اعتلای این برنامه تلاش کنیم.

یادآور می‌شود در ابتدای این نشست گروه تواشیح متشکل از دانش‌آموزان استان‌های یزد، فارس، اصفهان، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، البرز، خوزستان و همدان زیر نظر علی اکبر کاظمی استاد و داور قرآنی استان یزد اجرا و سرود دانش آموزان مدرسه شهید رمضانخانی یزد پخش شد.

انتهای پیام
captcha