مشارکت 800 دانش‌آموز در کنگره ملی قرآن سمپاد در یزد
کد خبر: 4172239
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸

مشارکت 800 دانش‌آموز در کنگره ملی قرآن سمپاد در یزد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از رقابت 800 نفر از دانش‌آموزان در بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان به میزبانی استان یزد خبر داد.

حسن عبداللهیان، معاون آموزش و پرورش یزدحسن عبداللهیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: با توجه به سبقه قرآنی استان یزد و وجود استعدادهای برتر قرآنی در این استان، از روز جمعه، هفتم مهرماه میزبان دانش‌آموزان قرآنی مدارس سمپاد سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: این مسابقات از هفتم مهرماه در بخش پسران آغاز و تا 14 مهرماه با مسابقات گروه دختران پایان می‌یابد و حدود 800 نفر از دانش‌آموزان مدارس سمپاد در این مسابقات که در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان یزد در حال برگزاری است، به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، بسترسازی مناسب جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم، توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم و بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی، بهره‌مندی از معارف قرآنی جهت اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش‌آموزان و تقویت و توسعه محافل معنوی و قرآنی در بین آن‌ها را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی در مدارس استان بیان کرد: تاکنون اجرای فعالیت‌ها و ویژه برنامه‌های قرآنی در مدارس استان مورد استقبال دانش‌آموزان بوده و برای سال تحصیلی جدید نیز برناه‌هایی در دستور کار قرار دارد که می‌توان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در یک هزار مدرسه استان به مناسبت هفته وحدت اشاره کرد. 

انتهای پیام
captcha