اعلام جزئیات کنگره ملی قرآن سمپاد در یزد + فیلم
کد خبر: 4171995
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

اعلام جزئیات کنگره ملی قرآن سمپاد در یزد + فیلم

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان یزد با اشاره به میزبانی این استان از بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان، جزئیات این مسابقات را تشریح کرد.

حسین دهقان، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان یزدحسین دهقان، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان یزد در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین کنگره قرآنی مدارس سمپاد به میزبانی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به رقابت نزدیک به 800 نفر در این مرحله گفت: در این مسابقات سه هدف عمده دنبال می‌شود که انس با قرآن کریم، آشنایی دانش‌آموزان با بیانیه گام دوم انقلاب و پوشش قسمتی از اهداف تربیتی نظام‌نامه سمپاد از آن جمله است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در دو حوزه مفاهیم و آوایی اضافه کرد: مسابقات آوایی در رشته‌های قرائت، حفظ و حفظ ویژه اجرایی می‌شود. شاید بتوان گفت «مفاهیم» متفاوت‌ترین و منحصر به‌ فردترین بخش این مسابقات است زیرا دانش‌آموزان با چالش‌های سه‌گانه خودباختگی، انفعال و ناامیدی روبرو می‌شوند و در دو روز زیر نظر اساتید راهنما به مباحثه پرداخته و با تفاسیر و منابع معتبر موجود اعتبارسنجی می‌کنند و به راه‌حل دست می‌یابند.

دهقان ادامه داد: با توجه به اینکه در بین مسابقات زمان فراغتی برای دانش‌آموزان حاصل می‌شود، بنابراین در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زمینه‌ای فراهم شد تا دانش‌آموزان بویژه در بخش آوایی از این فرصت استفاده و در کلاس‌های تخصصی شرکت کنند تا ارتقای دانش متسابقان در این مسابقات رقم خورد. اقدام دیگری که در یزد در این زمینه انجام می‌شود متسابقان می‌توانند پس از مسابقه با حضور اساتید مطرح نسبت به رفع اشکالات خود اقدام کنند. 

مسئول اجرایی بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان گفت: برنامه‌هایی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ دارالعباده و اماکن تاریخی و گردشگری استان یزد برنامه‌ریزی شد که می‌توان به برگزاری بخشی از مسابقات در کمپ کویر، مسجد جامع و باغ دولت‌آباد اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات پسران در بخش آوایی، صبح امروز در مجتمع فرهنگیان یزد در حال برگزاری است، یادآور شد: مراسم اختتامیه روز دوشنبه برگزار و برترین‌های مسابقات در گروه پسران معرفی و تجلیل می‌شوند و عصر همان روز مسابقات دختران در یزد آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha