آغاز بیست و هشتمین کنگره ملی قرآن کریم سمپاد در یزد
کد خبر: 4171938
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

آغاز بیست و هشتمین کنگره ملی قرآن کریم سمپاد در یزد

بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان با حضور متسابقان پسر سراسر کشور در محل مجتمع رفاهی فرهنگیان یزد آغاز شد.

بیست و هشتمین کنگره ملی قرآن کریم سمپاد در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان، عصر امروز، هفتم مهرماه با حضور متسابقان پسر سراسر کشور در محل مجتمع رفاهی فرهنگیان یزد آغاز شد.

حسین دهقان، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان یزد در حاشیه این مراسم به ایکنا گفت: در این مرحله نزدیک به 800 نفر در گروه‌ دختران و پسران به میزبانی استان یزد به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: مسابقات، عصر امروز در رشته مفاهیم و محورهای «خودباوری» و «تمدن‌سازی» در چالش‌های سه‌گانه خودباختگی، انفعال و ناامیدی و حوزه‌های محتوایی و هنری و پنج قالب ساخت کلیپ، نماهنگ، تهیه پادکست (پاد پخش)، پاورپوینت (پرده‌نگار)، نمایش رادیویی و اینفوگراف (اطلاع‌نگاشت) برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد:‌ این مسابقات فردا در بخش آوایی و رشته‌های قرائت، حفظ و حفظ ویژه ادامه خواهد یافت. به نحوی که مسابقات صبح روز شنبه در مجتمع فرهنگیان، عصر همان روز در کمپ کویرنوردی و روز یکشنبه در مسجد جامع پیگیری می‌شود. پس از اتمام مسابقات آوایی و مفاهیم، اختتامیه برگزار و برترین‌های مسابقات در گروه پسران معرفی و تجلیل می‌شوند.

دهقان با اشاره به اینکه مسابقات دختران نیز عصر روز دوشنبه آغاز می‌شود، از برگزاری کلاس‌های تخصصی با حضور اساتید برتر کشوری در حاشیه مسابقات ویژه دختران و پسران شرکت‌کننده خبر داد.

وی، در پایان بسترسازی مناسب جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم،  توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم و بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی، بهره‌مندی از معارف قرآنی جهت اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش‌آموزان و تقویت و توسعه محافل معنوی و قرآنی در بین آن‌ها را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

انتهای پیام
captcha