فرهنگ و دین در بودجه کشور مورد توجه باشد
کد خبر: 4176526
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

فرهنگ و دین در بودجه کشور مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بسیاری از مشکلات موجود به دلیل اهمیت ندادن به فرهنگ و دین مردم است، و باید در بودجه کشور به این دو موضوع توجه ویژه‌ای شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 27 مهرماه در دیدار با داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی گفت: متأسفانه زمانی‌که دولت و یا استان دچار کمبود بودجه می‌شود، از بودجه فرهنگی کاسته می‌شود، در حالی‌که اگر به مسائل فرهنگی اهمیت داده شود بسیاری از مسائل و مشکلات استان و کشور نیز حل خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات موجود به دلیل اهمیت ندادن به فرهنگ و دین مردم است، زیرا این دین و فرهنگ است که مردم را آراسته می‎‌کند و آن‌ها را از شر و بدی‌ها باز می‌دارد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا مردم را به زندگی بدون دین و فرهنگ عادت دهد، گفت: امروزه دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دین و فرهنگ را به عنوان دو عنصر مهم و اثرگذار در زندگی از مردم بگیرد تا در نهایت بتواند خود بر آنها مسلط شود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به معضل لجام‌گسیختگی و عدم نظارت بر قیمت‌ها در کشور اظهار کرد: عدم کنترل بر قیمت‌ها در کارخانه‌ها و در ابتدای تولید بسیار معضل بزرگی را در کشور به وجود آورده است، زیرا امروزه سودهای چند درصدی برای کارخانه‌داران اهمیت دارد نه اینکه محصول را با قیمت مناسب و معقول به مردم ارائه دهند. همین عدم نظارت بر قیمت در کارخانه‌ها باعث شده تا گرانی لجام‌گسیخته‌ای در جامعه حاکم باشد و قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت خودکفایی در صنعت کشاورزی و تهیه خوراک دام عنوان کرد: ارزش واردات محصولات و دانه‌های روغنی به کشور بسیار زیاد است و اگر بتوانیم در زمینه تهیه خوراک دام و همچنین دانه‌های روغنی به خودکفایی برسیم، بسیاری از هزینه‌های کشور می‌تواند در مسیر دیگری سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام
captcha