زمینه افزایش مطالعه در جامعه فراهم شود
کد خبر: 4183172
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

زمینه افزایش مطالعه در جامعه فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه توجه به موضوع کتابخوانی باید فرهنگسازی و زمینه افزایش مطالعه در بین مردم فراهم شود، گفت: اهمیت مطالعه از دوران کودکی و در مدارس مدنظر مسئولان باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 29 آبان ماه در دیدار مدیران و کارکنان حوزه کتاب با وی با اشاره به اینکه انسان طبع برتری طلبی دارد گفت: مسیر نیز حرکت به سمت کمال است و لذا باید این قدرت به فعلیت برسد.

وی با اشاره به اینکه کتاب انسان را به رشد و کمال می‌رساند و انبیای الهی نیز در این زمینه اهتمام داشتند بیان کرد: دشمن سال‌های گذشته در این زمینه برنامه‌ریزی کرده تا این رشد، کمال و حس کمال در وجود ما نباشد و راهکارهایی که باید به کمال می‌رسیدیم، را بستند و اصرار داشتند به اندوخته‌های ما برسند و این اقدامات را انجام دادند تا سلطه خود را افزایش دهند.

امام جمعه یزد، قرآن کریم را کتاب الهی دانست و با اشاره به اهمیت آن اظهار کرد: غربی‌ها در اتاق فکر خود، تلاش کردند تا تفکر را از ما گرفته و با گرفتن قرآن از مسلمانان از تلاش و تکامل آنها جلوگیری کنند. اگر بشریت به قرآن متصل شود، به خداوند وصل و نزدیک می‌شود و به دریای معرفت رسیده و سعادتمند خواهد بود.

وی، با اشاره به اینکه غربی‌ها هویت فرزندان این مرز و بوم را تغییر دادند تا الگوهای خودشان را به جامعه ما القا کنند، فضای مجازی را از دیگر معضلات در جامعه برشمرد و با اشاره به اینکه دوران کرونا فرزندان ما را به این سمت بیشتر سوق داد گفت: در اولین قدم ما را از خدا و مبدأ علم و تکامل که قرآن کریم است، جدا کردند و سپس تفکر را از ما گرفتند به نحوی که در طول تحصیل، بخوان، حفظ کن، نمره بگیر مد نظر قرار گرفت و دانش آموز 12 سال آموزش می‌بیند اما 12 ساعت تفکر نمی‌کند و حتی در کنکور و دانشگاه نیز مؤلفه تفکر کمرنگ است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دانش‌آموز از ابتدا باید‌ اندیشه‌ورز شود و تعقل کند افزود: سبک تقلیدی، حفظی، بخشنامه‌ای و نامه‌نگاری و روخوانی باید تغییر یابد و تفکر در فعالیت‌ها جایگزین شود. به ویژه اینکه از دوران کودکی و در مدارس اقدامات لازم برای انس هرچه بیشتر دانش آموزان مد نظر باشد و در کنار دروس، کلاسی برای مطالعه و قرآن  اختصاص یابد.

وی بیان کرد: شاید در منزل، کتب فراوانی داشته باشیم این در حالی است که امام خمینی(ره) کتاب به امانت می‌گرفتند، مطالعه کرده و برمی‌گرداندند اما از فکر و‌ اندیشه خود استفاده کردند و همین باعث شد به این مقام برسد.

انتهای پیام
captcha