اختصاص تسهیلات به 37 فعال حوزه کتاب در یزد
کد خبر: 4183196
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

اختصاص تسهیلات به 37 فعال حوزه کتاب در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اختصاص چهار میلیارد و 650 میلیون تومان تسهیلات به 37 نفر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی این استان خبر داد که برای اولین بار در استان رقم خورده است.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 29 آبان در دیدار مدیران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی با آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد گفت: کتاب ابزار آگاهی‌بخش هر جامعه‌ای برای رشد و تعالی است و برای شیعیان نیز کتاب آسمانی قرآن کریم به عنوان منبعی برای این رشد و آگاهی‌بخشی در هدایت جامعه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه اضافه کرد: تاکنون ۳۴۶ مجوز عنوان کتاب در استان صادر شده که در رابطه با تیراژ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در استان یزد قریب به ۸۰ کتابفروشی وجود دارد، اما متأسفانه در برخی از شهرستان‌های استان تنها یک کتابفروشی داریم و اکثر کتابفروشی‌ها در شهر یزد واقع شده‌اند. البته اخیراً در شهرستان‌های بافق، میبد و اردکان کتابشهر راه‌اندازی شده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی افزود: ۱۱۹ ناشر در استان فعالیت دارند که تعدادی از این قشر فعال هستند و برخی از آن‌ها به دلیل گرانی حوزه چاپ و نشر غیرفعال شده‌اند. همچنین در سال گذشته، 6 مجوز نمایشگاه صادر و در شهرستان‌های مختلف همانند بافق نمایشگاه‌های خوبی برپا شد.

عابدی ادامه داد: در سال گذشته چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۳۷ فعال حوزه کتاب پرداخت شد که برای اولین بار در استان رقم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بخش عمده فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان پیگیری می‌شود اما این نهاد نیز در دستگاه‌های فرهنگی در این مسیر همکاری دارد تا کتاب و کتابخوانی در جامعه ترویج یابد.

انتهای پیام
captcha