مشارکت مردمی لازمه اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 4185023
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
وزیر کشور؛

مشارکت مردمی لازمه اقتصاد مقاومتی است

احمد وحیدی، تحقق اقتصاد مقاومتی را در سایه مشارکت آحاد جامعه خواند و گفت: طبق آیه شریفه قرآن هر پدیده‌ای در صورت عدم تأمین اقتصاد خود ادامه‌دار نخواهد شد و در واقع آنچه که به مردم نفع می‌رساند باقی می‌ماند.

احمد وحیدی، وزیر کشوربه گزارش ایکنا از یزد، احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز، نهم آذرماه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد برگزار شد گفت: جهاد اقتصادی امروز و فعالیت‌های کارآفرینان نقش غیرقابل انکاری در رشد و ارتقا جایگاه کشور دارد و رسیدن به قله‌ای که برای انقلاب اسلامی در نظر گرفته‌ شده، به همت و همراهی کارآفرینان اقتصادی نیاز دارد و لذا این قشر وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در سایه مشارکت آحاد جامعه است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، افزود: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های اصل ۴۴ خود این سیاست‌ها را تعیین کرده اند که انقلابی بزرگ به لحاظ تصمیم‌گیری و سیاست گذاری در این حوزه بود. هرچند پیشرفت مدنظر این سیاست‌ها در اجرا محقق نشد اما نقش دولت در اقتصاد را به شدت کاهش داد و دست بخش خصوصی را باز گذاشت.

وحیدی بیان کرد: طبق آیه شریفه قرآن هر پدیده‌ای اعم از معنوی، فرهنگی و اقتصادی در صورت عدم تأمین اقتصاد خود ادامه‌دار نخواهد شد و در واقع آنچه که به مردم نفع می‌رساند باقی می‌ماند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه فعالیت‌های ما باید اقتصادی اداره شود و در این زمینه نیاز به ادامه تحول علمی و عملی داریم اظهار کرد: یکی از این مباحث زنجیره ارزش است که اگر برای کاری زنجیره ارزش تعریف نشود و هدف مشخص نباشد با یک حادثه همه فعالیت‌ها زیر سوال می‌رود و لذا ثروت‌زایی ناشی از این ارزش افزوده باید حتماً دیده شود.

وحیدی با تأکید بر اینکه یزد به عنوان شهری که شعار قنات، قنوت و قناعت را یدک می‌کشد، می‌تواند پیشران بسیاری از اتفاقات مثبت در کشور شود گفت: یزد می‌تواند پیشران بسیاری از موضوعات مثل بهره‌وری شود و سفیر و پیام‌رسان هویت ملی باشد و آن را به فراتر از مرزها صادر کند.

وی با اشاره به تعریف زنجیره‌های صنایع کاشی و سرامیک، فولاد، نساجی و گردشگری در استان یزد بر تلاش همه جانبه جهت تحقق پروژه‌ها و تبدیل یزد به محوری برای تحول در این حوزه‌ها تأکید کرد.

وحیدی از ارائه اختیارات لازم به استان جهت تحقق اهداف و برنامه‌های ایجاد زنجیره‌های ارزش خبر داد و گفت: در صورت تعریف طرح‌های اساسی و تحولی هر حوزه، بر اساس آن اختیارات لازم نیز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha