بزرگترین اشتباه آمریکا و انگلیس حمله به یمن بود
کد خبر: 4193496
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
امام جمعه شاهدیه:

بزرگترین اشتباه آمریکا و انگلیس حمله به یمن بود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری با اشاره به اینکه امروز دنیا شاهد ائتلاف آمریکا و انگلیس به یمن بود، گفت: بزرگترین اشتباه آمریکا و انگلیس همین بود چون یمن امروز کشوری قوی و نیرومند به لحاظ نظامی است و لذا از این اقدام پشیمان و در آتشی که شعله‌ور کردند به فضل الهی خواهند سوخت.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 22 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهدیه با اشاره به فرارسیدن ماه رجب گفت: رجب‌المبارک، ماهی است که پیامبر اکرم(ص) با دو وصف عظیم و مبارک از آن یاد کرد.

وی عظمت ماه رجب را به دلیل اعمالی دانست که در این ماه وارد شده و در ماه‌های دیگر به این اندازه مورد تأکید قرار نگرفته است و استغفار را از آن جمله برشمرد و اضافه کرد: هیچ ماهی به اندازه ماه رجب استغفار در آن وارد نشده است. پیامبر اسلام این ماه را ماه استغفار نامید. استغفار به معنی آمرزش‌خواهی و طلب بخشش از خداوند است.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه امروز بزرگترین مشکل ما محروم شدن از باران رحمت الهی است که علت اصلی آن هم گناهان ماست، گفت: وقتی در کشور ما بی‌حیایی و بی‌حجابی، اختلاس و دزدی، ربا و رشوه‌خواری و کم‌فروشی و همچنین سقط جنین است که در سال هزاران کودک از این طریق به قتل می‌رسند، دیگر نباید انتظار نزول باران داشت. بنابراین رجب، ماه استغفار است و می‌توان با بیان ذکر استغفار همان‌گونه که در آیه 52 سوره هود آمده است: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا» این درد را درمان کنیم.

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود، انتخابات را از موضوعات مهم و سرنوشت‌ساز بیان کرد و افزود: انتخابات دو بخش دارد. یک بخش آن مربوط به وزارت کشور و شورای نگهبان است که وظیفه دارند نامزدهای دارای صلاحیت را تعیین کنند.و بخش دوم آن مربوط به مردم است که دو وظیفه دارند. وظیفه اول شرکت در انتخابات است، چراکه حیات و رشد یک جامعه، بستگی به حساسیت مردم نسبت سرنوشت آن جامعه است. هر اندازه حساسیت مردم بیشتر باشد، آن جامعه زنده‌تر و پویاتر خواهد بود. دشمن که پویایی کشور ما را نمی‌خواهد تمام نیروهای خود را بسیج کرده است تا مانع شرکت مردم در انتخابات شوند. اینجاست که مردم هوشیار باشند و نقشه راه دشمن را خوب بشناسند. و وظیفه دوم انتخاب بهترین‌هاست.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه امروز دنیا شاهد ائتلاف آمریکا و انگلیس به یمن بود، بیان کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا و انگلیس همین بود، زیرا آن زمانی که یمن تسلیحات نظامی نداشت، یک ائتلاف جهانی به راه انداختند و همه به عربستان کمک کردند تا یمن را از پا در آورد، اما نتوانستند. امروز یمن یک کشور قوی و نیرومند از نظر نظامی شده است، یقیناً از این کاری که کرده‌اند پشیمان خواهند شد و در آتشی که شعله‌ور کردند به فضل الهی خواهند سوخت.

وی گفت: هدف اصلی آمریکا و انگلیس از حمله به یمن این است که افکار عمومی جهان را از اسرائیل و جنایت‌هایش در غزه، متوجه یمن کند. یمنی‌ها این را خوب فهمیدند و لذا گفتند ما هرگز از حمایت غزه دست بر نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha