زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات انتخابات در یزد فراهم است
کد خبر: 4194514
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات انتخابات در یزد فراهم است

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه انتخابات در این استان به صورت نیمه‌مکانیزه انجام می‌شود گفت: زیرساخت‌های لازم در این حوزه فراهم شده است.

نشست خبری کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مرتضی صابری، رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد، 27 دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت این کمیته همزمان با تشکیل ستاد انتخابات استان گفت: نقش فناوری اطلاعات در انتخابات روز به روز هرچه بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به قانون جدید انتخابات، شاهد برگزاری پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام نهایی داوطلبان و ... به صورت برخط بودیم. همچنین استعلام رأی‌دهندگان به صورت آنلاین و برخط با پنج مدرک هویتی فراهم خواهد بود.

صابری با اشاره به اینکه انتخابات در چهار حوزه استان یزد به صورت نیمه مکانیزه انجام می‌شود بیان کرد: استان یزد آمادگی برگزاری انتخابات به صورت تمام مکانیزه را دارد اما چون این اقدام در حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده دارند، انجام می‌شود و در استان یزد تمام حوزه‌ها دارای یک نماینده است، انتخابات استان به صورت نیمه مکانیزه انجام می شود.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه در تمام شعب اخذ رأی دستگاه‌های احراز هویت مستقر خواهد شد، گفت: براساس برنامه زمان‌بندی انتخابات، کاربران رایانه شعب نیز از هفته دوم بهمن‌ماه، آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت.

صابری با بیان اینکه تاکنون وضعیت ارتباطات ۹۳ درصد شعب اخذ رأی استان آزمایش شده است، بیان کرد: تست ارتباطات سایر شعب نیز توسط فرمانداری‌ها در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تمامی فرایندهای انتخابات امسال اعم از صدور احکام اعضای هیأت اجرایی، فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی استان‌ها و شهرستان‌ها از بستر سامانه جامع انتخابات که از سال ۱۳۹۰ در وزارت کشور راه اندازی شده، انجام می‌شود و امروز شاهد بلوغ این سامانه هستیم.

انتهای پیام
captcha