مشکلات امروز نباید ما را از خدا، دین و انقلاب دور کند
کد خبر: 4194679
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

مشکلات امروز نباید ما را از خدا، دین و انقلاب دور کند

امام جمعه یزد گفت: مشکلات امروز زندگی نباید ما را از خدا، دین، انقلاب و نظام دور کند زیرا ملت ایران عظمت و بزرگی دارد که در دنیا مثال‌زدنی است و نباید با سختی‌های گذرا از پا در بیاید و به ارزش‌های خود پشت کند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 29 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به میلاد حضرت جواد(ع) و ذکر روایتی از این امام همام گفت: توکل و اعتماد به خدا، بهای هر کار گران‌قیمتی است و آن بها ایمان به خدا و اتکا به خداوند متعال است و اگر اعتماد به خدا پیدا کنیم، هر کار مشکلی را می توانیم انجام دهیم. ما نیز اگر این باور را داشته باشیم که خدا همراه ماست، از هیچ چیز نخواهیم ترسید.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مصداق واقعی ایمان و توکل به خدا بود، افزود: امام راحل با این اعتقاد، شرق و غرب عالم را به زانو درآورد. اگر پیشرفت و کمال را می‌خواهیم باید به ریسمان الهی چنگ زنیم. آنچه امام در نظام جمهوری اسلامی درک و سال‌ها در حرم حضرت علی(ع) با تضرع درخواست کرده بود، قرب الهی بود و همچنین همه حرکات الهی و معنوی او با توکل به خدا بود.

آیت‌الله ناصری تأکید کرد: استکبار جهانی نمی‌خواهد ببیند که انسان‌ها با کمال و معنویت در حال پیشرفت هستند و اکنون که می‌بینند از هیمنه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌ترسیم و به سمت خدا بازگشتیم و خدا در زندگی ما جاری و ساری شده، هر کاری از تحریم و جنگ و تهدید از دستش برآمده، انجام داده است.

وی بیان کرد: باید بسیار بیدار و هوشیار باشیم و بدانیم که راه ثابت ماندن ما در مسیر الهی، توکل و اعتماد به خداست وگرنه دشمنان ما با این همه تبلیغاتی که انجام می‌دهند، هیچ چیز نیستند به جز معصیت و تباهی و ما با اتکا به خداوند متعال می‌توانیم در مسیر قرب الهی قدم برداریم.

امام جمعه یزد تأکید کرد: مشکلات امروز زندگی نباید ما را از خدا، دین، انقلاب و نظاممان دور کند زیرا ملت ایران عظمت و بزرگی دارد که در دنیا مثال‌زدنی است و نباید با سختی‌های گذرا از پا در بیاید و به ارزش‌های خود پشت کند. ملت ایران وصل به خدا شده و این بزرگترین فضیلت است و هرگز نباید این فضیلت را از دست بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اعتکاف گفت: اعتکاف پاکی از پلیدی‌هاست و انسان معتکف با پاک کردن خود از پلیدی‌ها و گناه به جامعه باز می‌گردد و زندگی جدیدی را آغاز می‌کند.

ناصری با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: در ایام باقی مانده تا انتخابات باید همه خود را آماده کنیم تا این رویداد مهم در کشور ما با مشارکت آحاد مردم برگزار شود.

آیت‌الله ناصری از دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواست تا زمینه مشارکت آحاد مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی ضمن تشکر از مجموعه آموزش و پرورش استان به واسطه تلاش‌هایی که در راستای خداشناسی و برنامه‌های مرتبط با قرآن و نماز انجام می‌دهند گفت: چنین فعالیت‌هایی باید در مدارس و بین دانش آموزان گسترش پیدا کند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم نظارت بر بازار و نحوه قیمت‌گذاری تأکید کرد: تورم مردم را دچار مشکل کرده و دولت بر سودهای کلانی که در پی واردات و تولید روی اجناس کشیده می‌شود، نظارت کند. عده‌ای از ارز دولتی استفاده می‌کنند و کالاهایی را وارد می‌کنند و آن را با سودهای نامتعارف به دست مصرف کننده می‌رسانند که لازم است بر این نرخ گذاری‌ها نظارت شود.

انتهای پیام
captcha