تحول عظیم در زندگی با بهره‌مندی از ماه رمضان میسر می‌شود
کد خبر: 4205572
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

تحول عظیم در زندگی با بهره‌مندی از ماه رمضان میسر می‌شود

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه برخی در ماه رمضان، نه تنها گذشته خود را با توبه و استغفار جبران می‌کنند، بلکه با بهره‌مندی از رحمت، برکت و مغفرت این ماه، زمینه تحول عظیم در زندگی خود را فراهم می‌سازند که این همان تغییر سوءحال به حُسن حال است.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 25 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در مورد نشانه انسان‌های صالح گفت: انسان‌ صالح چهار نشانه دارد، دلش از آلودگی‌های اخلاقی صاف و پاک، کارهایش همه خوب و شایسته، کیلو درآمدش حلال و پاک و همه رفتارهای فردی و اجتماعی‌اش خوب و شایسته است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در اولین جمعه ماه مبارک رمضان و آخرین جمعه سال قرار داریم اظهار کرد: رمضان المبارک، ماهی است که پیامبر گرامی اسلام اهل ایمان را دعوت به مهمانی خدا کرده و این یک مهمانی کاملاً معنوی است. چون در کنار سفره آن سه نوع غذا از جنس برکت و رحمت و مغفرت نهاده شده است. اما بهره‌برداری مردم از این خوان طعام الهی یکسان نیست.

دهقان‌نیری افزود: ‏بعضی واقعاً بدبخت و بیچاره هستند، چرا که خود را از این رحمت الهی محروم می‌سازند. ماه رمضان بر آنها می‌گذرد، نه روزه‌ای، و نه نمازجماعتی، و نه تلاوت قرآنی و نه دعایی. پیامبر گرامی اسلام در باره این گروه فرمود: «إنّ الشَّقِيَّ مَن حُرِمَ غُفرانَ اللّه ِ في هذا الشَّهرِ العَظيمِ». واقعاً اینها بدبخت هستند. برای نجات اینها از این بدبختی دعا کنید.

وی ادامه داد: ‏گروهی در این مهمانی حاضر می‌شوند، ولی بهره چندانی از طعام این سفره ندارند، زیرا از زبانشان محافظت نمی‌کنند، قلم و فکر و عملشان را آزاد می‌گذارند. بعضی نه تنها گذشته خود را با توبه و استغفار جبران می‌کنند، بلکه با بهره‌مندی از رحمت و برکت و مغفرت این ماه، زمینه تحول عظیم در زندگی خود را فراهم می‌سازند.

دهقان‌نیری افزود: این همان تغییر سوءحال به حُسن حال است که در دعای ماه مبارک رمضان آمده است. «اَللّهُمَ‌ غَیِّرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِکَ». این همان احسن احوال است که در دعای تحویل سال از خدای متعال در خواست داریم. ان‌شاءالله خداوند در سایه تقوا به ما توفیق دهد تا بتوانیم از لحظه لحظه این ماه شریف برای نجات خود استفاده کنیم.

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره همزمانی ایام نوروز امسال با سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری(س) گفت: خدیجه(س)، شخصیتی که بالاترین حق به گردن اسلام و امت اسلامی دارد و امیدواریم هم مردم و هم رسانه ملی به این مهم توجه داشته باشند و حرمت این بانوی بزرگ را نگه دارند. 

وی بر نگه‌داری حرمت ماه رمضان از سوی مردم و مسافران نوروزی تأکید کرد و گفت: روزه‌خواری گناه بزرگی است، ولی تجاهر به روزه‌خواری و شکستن حرمت ماه رمضان، گناه آن عظیم‌تر است. و این مایه خشم خداوند است که فرمود: «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ» ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎی زشت آنها ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻳﻊ ﺷﻮﺩ، (تا قبح گناه شکسته شود)، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍبی ﺩﺭﺩﻧﺎک ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ. 

امام جمعه شاهدیه گفت: ما نیز در برابر کسانی که با روزه‌خواری علنی، حرمت ماه رمضان را می‌شکنند نباید بی‌تفاوت باشیم، حداقل یک تذکر لسانی می‌تواند کارساز باشد.

انتهای پیام
captcha