از همکاری با شبکه قرآن تا حلاوت دیدار با رهبر انقلاب
کد خبر: 3982978
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

از همکاری با شبکه قرآن تا حلاوت دیدار با رهبر انقلاب

مجری برجسته قرآنی یزدی با اشاره به فعالیت چندین ساله در حوزه اجرا و همکاری با شبکه قرآن، شیرین‌ترین خاطره خود را حضور در محضر مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: در مسابقات کشوری دعاخوانی رتبه برتر را به‌دست آوردم و سپس به‌عنوان دعاخوان به محضر رهبر عالی‌قدر انقلاب رسیدم که حلاوت آن را هنوز هم احساس می‌کنم.

از همکاری با شبکه قرآن تا دیدار با رهبر معظم انقلاببه گزارش ایکنا از یزد، اولین جشنواره هنر قرآنی «دانش» که به همت اداره‌ قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است، به معرفی فعالان و پیشکسوتان عرصه قرآنی با هدف بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند این قشر می‌پردازد.

در ششمین برنامه حامد سلطانی، قاری، مبتهل و مجری توانمند یزدی به معرفی و نحوه ورود به فعالیت‌های قرآنی خواهد پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

این چهره قرآنی که متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۳ است، در زمینه فعالیتش به خبرنگار ایکنا، گفت: پس از گذراندن دوره مجری‌گری در سال ۱۳۷۸ به‌صورت رسمی کار خود را در سال ۱۳۸۷ در رادیو یزد به‌عنوان گزارشگر آغاز و پس از چند ماه گویندگی رادیو را برعهده گرفتم. در سال ۱۳۸۹ وارد واحد خبر صدا و سیمای یزد شده و پس از شش سال گویندگی خبر به‌عنوان مجری تلویزیونی از سال ۱۳۹۵ در خدمت سیمای یزد هستم.


بیشتر بخوانید: 


سلطانی مشوق اصلی خود را همسرش می‌داند و در خصوص برنامه‌هایی که اجرای آن را برعهده داشته است، بیان کرد: تاکنون با برنامه‌های مختلف شبکه قرآن همکاری داشته و مجری برنامه‌های شبکه قرآن در ارتباطات زنده، مجری برنامه رادیو قرآن، اجرای «در محضر مسئولان نظام» از جمله حجت‌الاسلام والمسلیمن رئیسی، وزاری دادگستری، آموزش و پرورش و دیگر بزرگان، اجرا در کنگره‌های مختلف از جمله کنگره ملی شهدای استان یزد را برعهده داشته و اجرا در شبکه‌های یزد، شما و قرآن و برنامه‌های مردمی را در کارنامه کاری خود دارم.

آفات هنر مجری‌گری

وی تخصص، تبحر، تمرکز و دقت زیاد را از سختی‌های کار اجرا برشمرد و افزود: البته استرس بالای کار نیز از سختی‌های این فعالیت به‌شمار می‌رود اما در مجموع برای یک اجرای خوب باید عالی و ممتاز باشد.

قاری برجسته یزدی در بخش دیگری از سخنانش درباره شاخصه‌های اجرای استاندارد، بیان کرد: مدیریت برنامه، ارتباط‌دهی بخش‌های مختلف توسط مجری، پرهیز از سخنان بی‌ربط با موضوع برنامه، کم‌سخن گفتن و گزیده صحبت کردن و حفظ احترام مخاطب از جمله شاخصه‌های یک اجرای استاندارد است.

سلطانی در خصوص مجریان موفق استان و کشور، گفت: حسین درستکار را در استان و سیدوحید مرتضوی مجری شبکه قرآن، فرزاد جمشیدی و رضا رشیدپور را از مجریان برتر و موفق در ایران می‌دانم.

وی کبر، غرور، خودپسندی و صحبت کردن زیاد را از آفات هنر مجری‌گری دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به اجرا ابتدا باید این نکات را در نظر داشته و برای موفقیت در این عرصه در دوره‌های مقدماتی سخنوری و فن‌بیان شرکت کرده و خود را از پایه قوی کنند و سپس به مرور خودشان را با فن بیان سخنوری، خطابه و مهارت‌های ارتباط کلامی قوی کنند که البته همه این‌ها در سایه آموزش، تمرین و پشتکار است.

رفاقتی 15 ساله با شهید دانش

سلطانی در ادامه به سابقه ۱۵ ساله رفاقت با شهید دانش اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز در پشتکار، تمرین و سماجت برای یادگیری زبانزد بود و از علل موفقیت ایشان هم همین بود. شهید دانش انسانی دوست داشتنی، مزین به اخلاق قرآنی و مظلوم بود که عاقبت هم مظلومانه به شهادت رسید.

این مداح اهل بیت(ع) رمز موفقیت خود را در گرو توسل به قرآن و حضرات معصومان دانست و ادامه داد: به قول حضرت حافظ هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم و به دانش‌آموزان عزیز هم توصیه می‌کنم دائماً به این دو امانت الهی تمسک و توسل داشته باشند.

سلطانی شیرین‌ترین خاطره خود را حضور در محضر مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: در مسابقات کشوری دعاخوانی رتبه برتر را به‌دست آوردم و سپس به‌عنوان دعاخوان به محضر رهبر عالی‌قدر انقلاب رسیدم که حلاوت آن را هنوز هم احساس می‌کنم.

وی تأکید کرد: همه مخاطبان عزیز به‌ویژه دانش‌آموزان را به توسل به قرآن و اهل بیت(ع) سفارش می‌کنم و امیدوارم وجودتان سراسر سعادت و بشارت باشد.

یادآور می‌شود، اولین جشنواره هنر قرآنی دانش که به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است، برای اولین بار رشته مجری‌گری و فن‌بیان را تجربه می‌کند که اقدامی مهم برای حضور پررنگ علاقه‌مندان به این مهارت ارزشمند به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha