تصمیمات اداری پیوست عدالت داشته باشد
کد خبر: 4021527
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد:

تصمیمات اداری پیوست عدالت داشته باشد

رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله محرومان گفت: اقدامات دولت و دستگاه‌های اداری باید پیوست محرومیت‌زدایی داشته باشد و مهمتر از آن پیوست عدالت است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امروز، 26 آذرماه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان یزد اظهار کرد: تمام عوالم هستی در تسبیحات قرار داده شده و باید تمام ابعاد زندگی خدامحور باشد. هرچه در این عالم وجود دارد، جنود خداست و آنچه در اختیار ما قرار دارد، نیز امانت الهی است و باید امانت‌داری کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه استان یزد با همه نوع تحولات دارای یک فرهنگ، آداب و رسوم و اصالتی است که آن اصالت نباید گم شود و همه توسعه یافتگی استان یزد ضرورت دارد اما به طور مشخص باید این فرهنگ مورد توجه باشد زیرا که این فرهنگ و میراثی است که از گذشتگان در یزد باقی مانده است.

وی ادامه داد: امروز محور تلاش، فعالیت، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری و توسعه توجه به همین نگاه فرهنگی است که در استان وجود دارد و باید پاسدار همین فرهنگ بود و نباید گذاشت این فرهنگ اصیل آسیب بینید و باید اقدامات در جهت توسعه دین‌مداری باشد. 

رئیسی افزود: تقدیم چهار هزار شهید به انقلاب، که هزار شهید دانش‌آموز هستند، نشانه‌ای بر صدق این مدعاست و همچنین آنچه در استان یزد وجود دارد همین شعاری که در استان داریم دارالعباده و رهبر انقلاب نیز در کنار آن نام دارالعلم را بر آن قرار دادند، همین سه واژه قنات، قنوت، و قناعت به معرفی استان می‌پردازد و همه نشان از فرهنگ و آداب و رسوم اصیل است که در استان وجود دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان یزد وجود دارد اما به طور کامل استفاده نشده و مسائل مطرح شده توسط اقشار مختلف، آرمان دست نیافتنی نیست بلکه با یک برنامه‌ریزی قابل دستیابی است، گفت: یزدی‌ها همواره دارای روحیه خلاقیت و ابتکار بوده‌اند و در دفاع مقدس نیز نقش مهمی ایفا کردند. 

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ مقرر شده به استانداران اختیاراتی داده شود و صندوقی به استانداران اختصاص یابد که حق مالکانه معادن، مازاد مالیات، مازاد اموال فروش رفته دولت و … به اضافه تنخواه دولت در این صندوق قرار گیرد و با استفاده از این منابع به تولید کمک کند یا پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کرده و اشتغال ایجاد کند و تلاش می‌شود دست استانداران باز گذاشته شود تا با تلاش بتوانند از مشکلات عبور کنند.

وی با اشاره به مسئله محرومان نیز گفت: اقدامات دولت و دستگاه‌های اداری باید پیوست محرومیت زدایی داشته باشد و مهمتر از آن پیوست عدالت است و تصمیمات عادلانه و در جهت رفع فقر به ویژه فقر مطلق باشد که در کشور ریشه کن کنیم.

رئیسی توانمندسازی محرومان را از دیگر فعالیت‌ها دانست و به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که زنان می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند، اقتصاد دانش‌بنیان است و امیدواریم بتوانیم با ایجاد این شرکت‌ها برای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله آب مربوط به یک استان و دو استان نیست، گفت: می‌توان با مدیریت درست و تقسیم عادلانه، مشکل را حل کرد در عین حال برنامه‌ریزی‌هایی شده که با فعال شدن بخش‌های مختلف در وزارت نیرو، اقداماتی آغاز شده که برنامه کوتاه مدت ماست و به زودی به نتیجه خواهیم رسید.

رئیسی در پایان افزود: برنامه میان مدتی نیز در دست اقدام است و چون بنا داریم در دولت با فعل ماضی با مردم صحبت کنیم، مدتی است این کار انجام شده است. نگرانی که در مورد آب در یزد وجود دارد نگرانی به جایی است اما مطمئن باشید با اجرای برنامه کوتاه مدت نتیجه خوبی خواهد داشت و لذا مجلس و دولت مسئله آب را به عنوان مهمترین و جدی‌ترین مأموریت خود دنبال می‌کنند و در تلاش هستیم این مشکل به طور اساسی و ریشه‌ای حل شود.

انتهای پیام
captcha