توسعه‌ در یزد با فرهنگ دارالعباده همراه باشد
کد خبر: 4021553
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳
رئیس‌جمهور:

توسعه‌ در یزد با فرهنگ دارالعباده همراه باشد

حجت‌الاسلام رئیسی در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به دغدغه مسئولان استان در زمینه توسعه نامتوازن اظهار کرد: هرگونه توسعه‌یافتگی در استان باید با محوریت فرهنگ اصیل این استان همراه باشد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، 26 آذرماه در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به دغدغه مسئولان استان در زمینه توسعه نامتوازن اظهار کرد: بر عدالت محوری تأکید داریم و اینکه توسعه نامتوازن اتفاق افتاده است، باید اصلاح شده و به یک توسعه در پرتو عدالت تبدیل شود.

وی بر تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استان یزد تأکید کرد و گفت: این صندوق می‌تواند به اشتغال و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کمک کند و دولت نیز تنخواه به آن اختصاص می‌دهد که بخشی از اعتبار آن از مازاد درآمد مالیاتی، عوارض معادن و … تأمین می‌شود و این صندوق پشتوانه استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسئله مهاجران نیز از دیگر دغدغه‌های استان یزد است گفت: به وزیر کشور در زمینه تشکیل سازمان مهاجران درخواست شده که در قالب این سازمان مسائل حقوقی، فرهنگی و موارد دیگر در خصوص مهاجران بررسی خواهد شد زیرا مهاجرت به یک مسئله ملی تبدیل شده و می‌طلبد که یک سازمان و ساز و کاری وجود داشته باشد که همه مسائل مهاجران را بررسی کند. 

رئیس‌جمهور مسائل فرهنگی در استان یزد را دارای اهمیت دانست و بیان کرد: سه واژه قنات، قنوت و قناعت ریشه در اعتقادات و باورهای مردم دارد و باید از آن پاسداری شود و این تربیت مردمانی است که در این خطه صدها سال در پرتو نورانیت معارف دینی زندگی کردند بنابراین هرگونه توسعه‌یافتگی در استان باید با توجه و با محور این فرهنگ اصیل باشد و این فرهنگ اصیل نباید دچار آسیب شود و حفظ آن با حرف امکان‌پذیر نیست و باید برای آن سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام
captcha