عملیات اجرایی ساخت میدان شهید سلیمانی در یزد آغاز شد
کد خبر: 4038650
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

عملیات اجرایی ساخت میدان شهید سلیمانی در یزد آغاز شد

مدیر منطقه دو شهرداری یزد از آغاز عملیات اجرایی ساخت و تجهیز میدان شهید سردار سلیمانی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال خبر داد.

عملیات اجرایی ساخت میدان شهید سلیمانی در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، سید ابوالفضل کشفی، مدیر منطقه دو شهرداری یزد، امروز، 5 اسفندماه در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های این منطقه اظهار کرد: هم اکنون 12 پروژه عمرانی و خدماتی در دست اجرا است که 15 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها اختصاص یافته و امیدواریم بخشی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و بخشی دیگر تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: در همه پروژه‌ها سعی شده توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی در سطح منطقه با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و محلات قدیمی انجام شود و البته برای تمام پروژه‌ها پیوست فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی تعریف شده است.

کشفی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت و تجهیز میدان شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: این میدان در سال 96 کلید خورد و زمانی که سردار سلیمانی به شهادت رسیدند شورای اسلامی دوره قبل این میدان را به نام سردار سلیمانی نامگذاری کردند و با تلاش انجام شده طرحی ارائه و در مناقصه ای که برگزار شد،  چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد .

وی ادامه داد: اکنون این پروژه با نمادی سه بعدی طراحی شده و در مساحت 6 هزار مترمربع در حال احداث است و مقرر شده تندیس سردار در این میدان نصب شود و امیدواریم بتوانیم تا اوایل سال آینده این پروژه را به اتمام برسانیم.

کشفی در بازدید خبرنگاران از عملیات اجرایی زیباسازی و محوطه بیرونی مسجد امام حسین(ع) نیز گفت: این پروژه به مساحت 200 متر مربع و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در قالب اجرای رواق محوطه سازی و روشنایی در حال انجام است.

 مدیر منطقه دو شهرداری با اشاره به بهره برداری از مجموعه فرهنگی تاریخی شهید مهندس فرهاد خادم با احیا و مرمت آب انبار مریم آباد گفت: این پروژه در 1700 مترمربع و در قالب کفسازی، بدنه سازی، اجرای روشنایی، مبلمان و فضای سبز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال انجام شده که در حال ارائه خدمات به مردم منطقه است.

وی با اشاره به بهره برداری از پارک کتابخانه حسن آباد که به نام پارک علامه جعفری نامگذاری شده گفت: این طرح نیز با مساحت 13 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال انجام شده و بازپیرایی، نصب ست ورزشی و مجموعه بازی کودکان، اجرای روشنایی و مبلمان از جمله اقدامات انجام شده در این پارک بوده است.

کشفی افزود: مجموعه ورزشی پارک شهدای کوی توحید نیز با مساحتی 2700 متر مربع و اعتبار 25 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که با احداث زمین ورزشی، نصب چمن مصنوعی محلی برای ورزش کودکان و نوجوانان ایجاد شده است.

وی آغاز عملیات اجرایی بهسازی بوستان فخار به مساحت 1500 مترمربع با اعتبار 5میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی توسعه و تکمیل پارک بزرگ شهر به مساحت 12 هزار مترمربع با اعتبار 50 میلیارد ریال، آغاز بهره برداری بلوار شهید محمد خانی با اعتبار 120 میلیارد و بهره برداری مجموعه ورودی پارک شادی به مساحت هفت هزار متر مربع را از دیگر پروژه های در دست اجرا دانست. 

انتهای پیام
captcha