نخستین گذر فرهنگی ـ مذهبی یزد افتتاح می‌شود
کد خبر: 4040145
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۸

نخستین گذر فرهنگی ـ مذهبی یزد افتتاح می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری یزد از افتتاح نخستین گذر فرهنگی ـ مذهبی شهر یزد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تا قبل از ماه محرم سال آینده در این منطقه خبر داد.

اولین گذر فرهنگی - مذهبی یزد افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، فرامرز رمضانی، مدیر منطقه سه شهرداری یزد، روز گذشته، 12 اسفندماه در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در دست اجرای این شهرداری که در قالب اتوبوس خبر از سوی روابط عمومی شهرداری یزد به راه افتاده، با اشاره به اجرای طرح اصلاح هندسی میدان راه آهن اظهار کرد: این طرح در راستای ساماندهی ورودی شهر در حال اجرا است که تا پایان امسال‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح اولین گذر فرهنگی - مذهبی یزد در این منطقه گفت: این گذر با فضایی به مساحت 2500 متر قبل از ماه محرم سال آینده به بهره‌داری خواهد رسید تا در این ماه با توجه به سابقه 30 ساله مبنی بر طبخ آش امام حسینی، علاوه بر تداوم این اقدام مردمی در سایر ماه‌ها و فصول نیز به عنوان محلی برای جشن‌های مردمی و بازارهای محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رمضانی با اشاره به اینکه این گذر که ۲۴۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای استفاده عموم مردم یزد به بهره داری می‌رسد.

فخر السادات خامسی هامانه، عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز که در این بازدید حضور داشت، با اشاره به اینکه در سال جاری برای این پروژه یک میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده گفت: برای تکمیل و تحقق کامل اولین گذر فرهنگی - مذهبی یزد و در سال آینده  500 میلیون تومان اعتبار نیز اختصاص خواهد یافت. 

اولین گذر فرهنگی - مذهبی یزد افتتاح می‌شود

خامسی افزود: در این محل مدت طولانی است که مراسم مذهبی برگزار می‌شده و مردم به شکل مشارکت محلی فعالیت داشته‌اند اما از فضای مناسبی برخوردار نبود و لذا امسال قرار شد این محل که فضای مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی نیست، برچیده شده و با مشارکت مردم و همراهی مسئولان منطقه سه شهرداری و پیگیری‌های لازم در شورای شهر این محل به گذر فرهنگی ـ مذهبی تبدیل شود که اهالی محل بتوانند برنامه مذهبی را مانند قبل اجرایی و هم اینکه محلی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی بوده و بتواند محل رجوع اکثر مردم از مناطق مختلف شهر باشد.

وی ادامه داد: جای خالی مطالبه‌گری در حوزه پیشبرد اهداف فرهنگی و افزایش سرانه‌های فرهنگی، مذهبی و رفاهی در شهر به‌ویژه در برخی محله‌ها احساس می‌شود و به جز گذر فرهنگ و هنر (مازاری‌ها) این دومین گذری است که در شهر یزد ایجاد می‌شود و لذا باید در این زمینه فرهنگسازی لازم صورت گیرد تا در سطح شهر از چنین فضاهایی بهره‌مند شویم.

اولین گذر فرهنگی - مذهبی یزد افتتاح می‌شود

این عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در سطح شهر یزد فضاهایی وجود دارد که می‌تواند به عنوان گذر فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد برای نمونه در قاسم آباد پیشنهادی برای گذر گردشگری و یا در باغ بزرگ شهر محلی به نام گذر طبیعت یا گردشگری مطرح شده که ان شاءالله تصویب و به مرحله اجرا رساند.

خبرنگاران در ادامه ضمن بازدید از پروژ‌ه‌های بلوار آیت‌الله ابوترابی، ساخت مخزن آب بتنی میدان فرودس، بوستان سایه و باد که دارای آب نمای کف خشک و دو باغ موضوعی نارنجستان و انارستان و با اعتباری بالغ بر هفت میلیاردتومان در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع ایجاد شده، آغاز عملیات اجرایی فضای سبز مسجد کریم اهل بیت(ع) را کلنگ زنی کردند. 

فرامرز رمضانی، مدیر منطقه سه شهرداری یزد، در پایان این بازدید و در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درباره میدان شهید محمدعلی الله دادی، گفت: این طرح به عنوان یکی از ورودی‌های شهر محسوب می‌شود و ایجاد فضای سبز و زیباسازی میدان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم تا روزهای پایانی سال این میدان را که با اعتباری بالغ بر یک میلیاردتومان در دست اجرا است، ساماندهی کنیم.

یادآور می‌شود در اقدامی ابتکاری به همت روابط عمومی شهرداری یزد و در قالب اتوبوس خبر، خبرنگاران از پروژه‌های در دست اجرای مناطق مختلف شهر یزد بازدید می‌کنند که در این هفته منطقه سه شهرداری میزبان خبرنگاران بود.

انتهای پیام
captcha