یزد می‌تواند پایتخت فعالیت‌های قرآنی باشد
کد خبر: 4040002
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

یزد می‌تواند پایتخت فعالیت‌های قرآنی باشد

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد سال‌های قبل و در آزمون سراسری قرآن و عترت رتبه‌های برتر را کسب کرده و از جایگاه بالایی برخوردار است، می‌تواند پایتخت فعالیت‌های قرآنی باشد.

حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد، 11 اسفندماه در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور جامعه قرآنی استان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم خروجی اتحادیه افرادی متخلق به اخلاق اسلامی باشند که هدف بعثت پیامبر است.

وی ادامه داد: اتحایه قرآنی منتخب مؤسسات قرآنی از سطح استان که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دارند، در قالب مجمع عمومی تشکل و 5 نفر هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه انتخاب شدند.

مطهریان افزود: تاکنون 10 مجمع عمومی تشکیل و 70 جلسه هیئت مدیره برگزار شده که 450 مصوبه داشته و از این تعداد 350 مورد اجرایی شده است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد، برگزاری 200 مسابقه قرآنی با موضوعات مختلف و شرکت بیش از 220 هزار نفر از طریق نرم افزار افق، تشکیل صندوق قرض الحسنه اتحادیه و اعطای بیش از هزار فقره وام بیش از پنج میلیارد تومان، اجرای صددرصدی برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات که به این اتحادیه واگذار شده، را از دیگر اقدامات دانست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان یزد در سال 93 و در آزمون سراسری قرآن و عترت رتبه اول کشور را کسب کرد و در سال‌های بعد نیز بین رتبه‌های اول تا پنجم بود، لذا این استان می‌تواند پایتخت فعالیت‌های قرآنی باشد.

مطهریان با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم گفت: سهم استان یزد 150 هزار نفر بود که اکنون 500 حافظ کل قرآن کریم داریم.

وی بر تشکیل دوره‌های حفظ قرآن تأکید کرد و گفت: وقف مشارکتی یکی از بحث‌های مهمی است که مدتی اتحادیه به آن ورود کرده و از ضروریات قرآنی است که اگر به نتیجه برسد، در آینده برای مؤسسات حداقل اقدامی که دارد اینکه دغدغه هزینه‌های جاری را نداشته باشند چرا که مؤسسات اکنون در هزینه‌های جاری نیز با مشکل روبرو هستند.

انتهای پیام
captcha