هزینه کردن در مسیر قرآن سرمایه‌گذاری ثمربخش است
کد خبر: 4040026
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
درخواست جامعه قرآنی از استاندار یزد / 2

هزینه کردن در مسیر قرآن سرمایه‌گذاری ثمربخش است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد گفت: هزینه کردن در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) هزینه نیست و سرمایه‌گذاری ثمربخش و دراز مدت است.

حسین قادری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حسین قادری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد، 11 اسفندماه در نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور جامعه قرآنی استان بر مساعدت مؤثر برای اجرای طرح وقف مشارکتی تأکید و اظهار کرد: این طرح ضمن اینکه برای جامعه قرآنی استان مفید خواهد بود، می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد و اگر این اتفاق رخ دهد بار بزرگی از دوش جامعه قرآنی برداشته شده و هزینه‌های جاری مؤسسات تأمین خواهد شد.

وی بر تخصیص بودجه برای تقویت سرمایه صندوق قرض الحسنه اتحادیه، اجرای کمک مؤثر به انجام لایحه برنامه و بودجه سال 1401 مبتنی بر سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی استان، واگذاری طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی ادارات و نهادهای استان به اتحادیه قرآنی تأکید کرد و با اشاره به اینکه بسیاری از مؤسسات قرآنی مشکل فضای اداری و آموزشی دارند گفت: بیش از 80 درصد مؤسسات قرآنی در مکان‌های استیجاری مستقر هستند که در مواردی به تعطیلی مؤسسه منجر شده است.

قادری افزود: در این راستا باید راهکار اساسی برای تأمین فضای اداری ویژه مؤسسات که در مکان استیجاری هستند و یا بستری برای مساعدت مؤثر برای اینکه صاحب ملکی شوند، اندیشیده شود.

وی بر حمایت مؤثر از طرح‌های راهبردی استانی و فرا استانی در قالب مصوبات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و افزود: بهره‌مندی از فضای مجازی در شرایط کرونا و بعد از این شرایط برای فعالیت‌های قرآنی ضروری است و لذا در خواست می‌شود سامانه‌ای به صورت رایگان برای آموزش‌های آنلاین ویژه مؤسسات در نظر گرفته شود.

قادری با اشاره به رسیدگی به مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای مؤسسات قرآنی گفت: عدم نگاه صنفی و تجاری به مؤسسات قرآنی باید نهادینه شود، گاهاً هزینه‌های گزافی از مؤسسات گرفته می‌شود که توان پرداخت آن را ندارند و لذا باید راهکار قانونی ارائه شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد بر حمایت از تشکیل دوره‌های تربیت مربی و تربیت مدرس حفظ و حمایت مؤثر از قاریان و حافظان ممتاز استان تأکید کرد و گفت: 70 درصد ظرفیت قرآنی استان در خدمت حفظ است و یکی از استان‌هایی که نسبت به جمعیت در موضوع حفظ قرآن دارای اولویت در کشور است، استان یزد است.

وی بازدید ماهانه استاندار  از مؤسسات را خواستار شد و گفت: هزینه کردن در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی و اهل بیت هزینه نیست و سرمایه گذاری ثمربخش و دراز مدت است و اگر می‌خواهیم تنش‌های اجتماعی که در اثر مشکلات گوناگون در هم تنیده به وجود می‌آید را کنترل کنیم یکی از بهترین راهکارها کمک به گسترش فرهنگ قرآنی است.

 رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد فعالیت 129 مؤسسه و 105 خانه قرآن در سطح استان را یادآور شد و گفت: هم اکنون 15 هزار مربی قرآن در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha