اعلام آمادگی یزد برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4040007
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
استاندار یزد مطرح کرد؛

اعلام آمادگی یزد برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن

استاندار یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی که برای اولین بار با حضور جامعه قرآنی استان همراه بود، با درخواست‌هایی از اتحادیه قرآنی و قاریان و حافظان استان قول مساعد برای این فعالیت‌ها را داد.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 11 اسفندماه در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور جامعه قرآنی استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و سهم استان یزد که 150 هزار نفر است، درخواست می‌شود به نیت چهار هزار شهید استان و در طول عمر دولت سیزدهم برای تربیت چهار هزار حافظ کل قرآن کریم برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین اتحادیه و جامعه قرآنی استان نسبت به برگزاری چهار هزار جلسه خانگی قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

فاطمی با اشاره به واگذاری برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان به اتحادیه قرآنی استان، بر اهتمام دستگاه‌های سطح استان به واگذاری تمامی برنامه‌ها و فوق برنامه‌های قرآنی به اتحادیه در راستای سبک‌تر کردن برنامه ادارات و غنابخشی به فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

استاندار یزد با اشاره به مصوبه لایحه بودجه سال 1401 از پرداخت آن در طول سال آینده خبر داد و گفت: همچنین طرح وقف مشارکتی، اعتبار صندوق قرض الحسنه و وام بانک رسالت پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: صدا و سیمای استان برای ساخت برنامه‌های نوآورانه و غنی در راستای معرفی چهره‌های قرآنی و برنامه و تولیدات در این حوزه بویژه ساخت مستند چهره‌های ارزشمند قرآنی استان اقدام کند.

استاندار یزد با اشاره به درخواست فعالان قرآنی در زمینه مالیات نیز گفت: در این راستا جلسه‌ای با محوریت معاونت اقتصادی استانداری و با حضور نماینده اتحادیه، اداره کل مالیاتی و معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری برگزار و در چارچوب ظرفیت‌های قانونی بحث مالیات را پیگیری که یا حذف آن و یا رسیدن به حداقل میزان ممکن برسد.

فاطمی با اشاره به اینکه جوایز قرآنی نیز باید در خور شأن اهل قرآن باشد گفت: این استان آمادگی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن را دارد و لذا پیگیری و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این امر انجام شود.

استاندار یزد با اشاره به درخواست یکی از فعالان قرآنی در زمینه کمبود فضای قرآنی گفت: می‌توان در کوتاه مدت نسبت به تأمین فضا از طریق فضای خالی دانشگاه‌ها و مراکز علمی اقدام کرد تا در اختیار مؤسسات قرار گیرد تا ان شاءالله در زمینه دراز مدت اقدام اساسی و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بر تمرکز اتحادیه نسبت به شهرستان‌ها استان بویژه مناطق محروم تأکید کرد و گفت: در این مناطق استعدادهای ارزشمندی وجود دارد که گاهاً به دلیل کمبود امکانات نشان داده نشده و لذا باید تمرکز بیشتری برای کشف و شناسایی و معرفی استعدادهای قرآنی در مناطق محروم بهره برد.

استاندار یزد در پاسخ به درخواست دیگری در زمینه تداوم این گونه جلسات بیان کرد: ان شاءالله این همایش به صورت سالانه و به مناسبت عید مبعث با حضور جامعه قرآنی استان برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: فرمانداران نیز باید نسبت به برگزاری چنین جلساتی با فعالان قرآنی شهرستان‌ها و مؤسسات قرآنی حداکثر اهتمام لازم را به خرج دهند.

انتهای پیام
captcha