95 درصد مدارس استان یزد از نمازخانه برخوردار هستند
کد خبر: 4041870
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

95 درصد مدارس استان یزد از نمازخانه برخوردار هستند

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اینکه 95 درصد مدارس استان از نمازخانه بهره‌مند هستند گفت: حدود 50 مدرسه از نمازخانه ناقص برخوردار هستند و امیدواریم بتوانیم با همکاری نهادها و بخش خصوصی اقدام ویژه صورت گیرد.

سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، امروز، 19 اسفندماه در هفتمین اجلاس استانی نماز که در حال برگزاری است اظهار کرد:  100 آیه در قرآن کریم در مورد نماز وجود دارد و آنچه می‌بینیم هیچ آیه‌ای در مورد نماز خواندن نداریم و همه آیات در مورد اقامه نماز بیان شده و اقامه نماز یعنی انسان زمینه را آماده کند تا فریضه الهی در جامعه برپا شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت این اجلاس برنامه‌های فرهنگی بزرگی در سطح استان انجام شده و در حال انجام است گفت: استان یزد از استان‌هایی است که 95 درصد مدارس نماز خانه دارند و 50 مدرسه نمازخانه ناقص دارد و این موضوع افتخاری است برای استان که اکثر مدارس دارای نمازخانه باشند.

موسوی افزود: در اجلاس استانی ششم 13 هزار متر فرش سجاده‌ای به برکت برگزاری اجلاس به مدارس اختصاص یافت و اگر اکنون 10 هزار متر فرش سجاده‌ای به مدارس اختصاص یابد، تمام مدارس استان دارای فرش سجاده ای می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: مشکلی که در استان داریم در برخی پاساژها و بازارها تعداد زیادی مغازه وجود دارد اما مکانی برای نمازخانه تعبیه نشده و لذا باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی بیان کرد: استان یزد در مسیر جاده ترانزیت قرار دارد و در تمام مسیرهای چهارگانه استان نمازخانه بین راهی، مجتمع بین راهی و یا مسجد و امامزاده وجود دارد به نحوی که هر 11 کیلومتر در استان یک نمازخانه داریم و مردم می‌توانند به صورت اول وقت این فریضه الهی را ادا کنند.

ردایی، سرپرست فرمانداری اشکذر نیز در این اجلاس با اشاره به اهمیت نماز در بیان حضرت امام باقرالعلوم(ع) گفت: امام فرمودند: نماز نخستین چیزی است که از انسان بازخواست می‌شود و اگر پذیرفته شود بقیه اعمال پذیرفته می‌شود.

ردایی ضن گرامیداشت یاد و خاطره عالمان و بزرگان دین بیان کرد: هفتمین اجلاس استانی نماز با شعار «خانواده نمازخوان» آغاز به کار کرد و در راستای ترسیم فرهنگی شهرستان با محوریت نماز و خانواده آغازی خواهد بود که پایانی ندارد.

سرپرست فرمانداری اشکذر گفت: امیدواریم بتوانیم روز به روز با هدفی که برای اجلاس تعیین شده و پیوند نسل جوان و خانواده با مسجد تراز اسلامی است، نزدیک شویم.

انتهای پیام
captcha