رویکرد دینی با تأکید بر نماز در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار دارد
کد خبر: 4041876
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

رویکرد دینی با تأکید بر نماز در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار دارد

استاندار یزد محوریت فعالیت‌های استان را در بحث فرهنگ، رویکرد دینی با تأکید بر نماز دانست و بر بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها برای اشاعه فرهنگ نماز تأکید کرد.

رویکرد دینی با تأکید بر نماز در اولویت برنامه‌ها قرار داردبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 19 اسفندماه در هفتمین اجلاس استانی نماز در محل حسینیه سفید اشکذر اظهار کرد: نماز ستون دین و عبادتی است که نماد کامل عبودیت و همچنین ذکر الله است که اگر به صحت ادا شود پله توان و تعالی انسان می‌شود از این رو در همه آیات و روایات اقامه نماز شرط اصلی سعادت دانسته شده است.

وی با اشاره به مطالبات و انتظارات رهبر انقلاب درباره وضعیت نماز گفت: یکی از تأکیدات رهبر انقلاب ترویج این واجب الهی با استفاده از ابزار هنر است و لذا ضروری است با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در هنر از هنرهای تجسمی گرفته تا هنرهای آوایی و به طو ویژه نمایشی برای ترویج و اشاعه نماز اول وقت و نماز جماعت استفاده شود و رویکرد استان یزد در بحث فرهنگ نیز رویکرد دینی با تأکید بر نماز است  و به طور ویژه از تأمین محتوا در این زمینه حمایت می‌شود.

فاطمی افزود: یکی از محورهای مهم، گسترش مسجد محوری است و مساجد باید به جایگاه اصلی و کارکرد مهم خود که مرکز مراوادت مردم است، بر گردد و دشمن سعی کرده این جایگاه کلیدی مسجد و ائمه جماعات را مخدوش کند، بنابراین مسئولیت خطیری متوجه ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد است که با هنرمندی هر چه تمام ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کرونا ظرفیت مساجد در اجرای طرح‌های همدلی و مواسات و همچنین توزیع بسته‌های معیشیتی به خوبی به نمایش گذاشته و کارکرد مساجد پررنگ‌تر دیده شد.

فاطمی ادامه داد: نهادهای مرتبط باید با یک برنامه تحولی کارآمد برای توسعه نقش اجتماعی مساجد در راستای احیای قطبیت مساجد تدوین کرده و از سوی استان نیز حمایت لازم صورت خواهد گرفت.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش آموزان تأکید کرد و گفت: نسل جوان و دانش آموز بواسطه رشد و توسعه فضای مجازی در نوک پیکان هجمه‌های فرهنگی قرار دارند و باید بر روی تقویت بنیه دینی دانش آموزان به صورت جدی کار کرد و آموزش و پرورش باید در تعمیق باورهای دینی و پاسخگویی به نیازهای عقیدتی دانش آموزان تلاش کند تا اهداف مورد نظر در سند تحول بنیادین بواسطه ساحت اعتقادی محقق شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در سطح استان رخ داده اما  یزد باید وضعیتی بهتر از وضعیت فعلی داشته باشد  و در این زمینه نمونه و الگو برای دیگر استان‌ها باشد، بر استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و طلاب دینی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کلیت فرهنگ نماز در تمامی فراخوان‌ها و رویدادهای پژوهشی در سال 1401 و اشاعه فرهنگ نماز به عنوان یکی از رویکردهای ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد بیان کرد: مدیران  باید به ترویج فرهنگ نماز اهتمام ویژه داشته باشند چراکه نماز موجب حفظ نظام است.

انتهای پیام
captcha