استقبال مردمی از هشتمین نمایشگاه قرآن یزد
کد خبر: 4049280
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

استقبال مردمی از هشتمین نمایشگاه قرآن یزد

هشتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی استان یزد که با دو سال وقفه برگزار شده است، تاکنون با استقبال خوب مردم دارالعباده همراه بوده است.

استقبال مردمی از هشتمین نمایشگاه قرآن یزدهشتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی استان یزد که با دو سال وقفه در ماه مبارک رمضان در حسینیه سید محمدآقا برگزار شده است، تاکنون با استقبال خوب مردم دارالعباده همراه بوده است.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در چهارمین شب برگزاری این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: تصمیم برگزاری این نمایشگاه در مدت زمان کوتاهی که تا ماه مبارک داشتیم، گرفته شد اما در عین حال سعی شد برنامه‌های متنوعی طراحی و برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌هایی در حاشیه نمایشگاه گفت: هر چند برگزاری نمایشگاه با تنوع بیشتری مورد انتظار است اما خوشبختانه با حجم خوبی از برنامه‌ها مواجه هستیم و استقبال مردمی فراتر از تصور ما است و خوشبختانه شاهد هستیم قبل و بعد از افطار همشهریان زیادی برای بازدید از نمایشگاه حضور می‌یابند.

عابدی با اشاره به حضور مؤسسات قرآنی و نمایش اقدامات و محصولات فرهنگی افزود: برنامه‌های مؤسسات قرآنی نیز مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد و نسبت به معرفی فعالیت‌ها و کتاب‌های تولیدی خود اقدام می‌کنند و خوشبختانه موفق به ثبت‌نام و عضوگیری شده‌اند و با حجم تقدیری که تاکنون از طرف مردم صورت گرفته، نشان می‌دهد مردم هم راضی بودند. فروش محصولات نیز با وجود تخفیفی که ارائه شده، تاکنون خوب بوده و همه این موارد نشان می‌دهد برپایی نمایشگاه قرآن مورد نیاز مردم بوده است.

وی ادامه داد: در طول چند شب برگزاری نمایشگاه، شبخند قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها اجرایی شد که مورد استقبال بازدید کنندگان و همچنین مدارس قرآنی قرار گرفت.

عابدی برگزاری محفل انس با قرآن با اجرای قاریان و حافظان نوجوان و جوان، رونمایی کتاب قرآنی به همت امیرحسین عطارزاده حافظ جوان یزدی و تجلیل از پیشکسوت قرآنی استان، برگزاری محفل بزرگداشت حضرت خدیجه(س) به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد را از دیگر برنامه‌ها در حاشیه نمایشگاه دانست. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در مجموع و آنچه به نظر می‌رسد، می‌توان تا الان نمره قبولی را در زمینه برگزاری نمایشگاه داد و ان شاءالله در فواصل آتی بتوان حمایت‌های بیشتری از مؤسسات قرآنی به عمل آورد تا شاهد فضای قرآنی در سطح جامعه باشیم. 

انتهای پیام
captcha