فرهنگ شهادت مقابل فرهنگ فردگرایی غربی قرار دارد
کد خبر: 4072790
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

فرهنگ شهادت مقابل فرهنگ فردگرایی غربی قرار دارد

استاندار یزد با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت مقابل فرهنگ فردگرایی غربی است گفت: احیا و تشکیل تمدن نوین اسلامی همان نسخه نجات‌بخش بشریت است.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، اول مردادماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: روزی بزرگتر از عید غدیر و عیدی بزرگتر از این عید نداریم و باید از مردم استان که انصافاً سنگ تمام گذاشتند و با تمام وجود و اعتقاد و اخلاص این عید بزرگ را بزرگ پنداشته و مشارکت داشتند، قدردانی کنیم.

وی با قدردانی از گروه‌های مردمی و مردم نهاد و همچنین جریانات جهادی و انقلابی که در ایام غدیر اقدامات بزرگی را رقم زدند گفت: خوشبختانه امسال در زمینه فضاسازی و برنامه‌های این ایام موفق عمل شد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه ما خواه و ناخواه این مسیر حرکت به سمت ابدیت را باید طی کنیم گفت: آنچه قرار است مسیر تاریخ را متحول کرده و تغییر دهد نه صرفاً در کشور ما بلکه در کل دنیا جز با زنده نگه داشتن روح جهاد و شهادت و ایثار اتفاق نمی‌افتد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه شهدا پرچمدار ارزش‌های اسلامی هستند گفت: اگر یاد و خاطره شهدا کمرنگ شود، آن ارزش‌های اسلامی کمرنگ خواهد شد و لذا ما نباید اجازه دهیم نام و یاد و خاطره شهدا کمرنگ و تضعیف شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و لذا این سخن تبلیغاتی و تشریفاتی و بدون پشتوانه‌ای نیست و اجر برگزاری چنین جلساتی در مقام اندیشه و فکر و تصویب مصوبات و همچنین پیگیری و اقدام و به نتیجه رساندن آنها همان اجر و مزدی دارد که در شهادت وجود دارد به شرطی که با اعتقاد و اخلاص همراه باشد.

فاطمی افزود: فرهنگ شهادت مقابل فرهنگ فردگرایی غربی است و نسخه نجات‌بخش همان نسخه احیا و تشکیل تمدن نوین اسلامی است و بار سرخ شهادت و بار سبز انتظار در کنار هم اتفاق بزرگ و تمدن نوین اسلامی را رقم می‌زند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: از اکنون برای هفته دفاع مقدس برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا خانواده شهدا و ایثارگران مورد سرکشی و بازدید مسئولان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه فضای ادارات و دستگاه‌ها نیز باید رنگ و بوی شهادت پیدا کند بر تهیه تولیدات ارزشمند و فاخر در زمینه ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: ظرفیت محرم و صفر برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا استفاده شود و لذا اگر یک روز در دهه اول ماه محرم مشخص شده و همه هیئات برای شهدای محلات، روستا و یا شهر خود یادواره برگزار کنند، اقدامی ارزشمند است که روزی به نام شهادت و تجلیل از مقام شهدا داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha