2200 خاطره از خانواده شهدا و ایثارگران یزدی ثبت می‌شود
کد خبر: 4072835
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

2200 خاطره از خانواده شهدا و ایثارگران یزدی ثبت می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 400 برنامه در راستای ضبط خاطرات خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام شده و در سال جاری باید 2200 مورد خاطره جمع‌آوری و ضبط شود.

عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، امروز، اول مردادماه در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 400 برنامه در راستای ضبط خاطرات خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام شده است و در سال جاری باید 2200 مورد خاطره جمع‌آوری و ضبط شود.

وی دیدار مدیران استانی با ایثارگران، همایش آزادگان در صورت مساعد بودن شرایط، اعزام خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان به اردوی یک روزه کرمان جهت تجدید میثاق با سردار دلها، برگزاری اولین رویداد استانی استارآپ ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از برنامه‌های در دستور کار این نهاد اعلام کرد.

زارع با اشاره به اینکه امسال تولید تله فیلم، مستند، کلیپ، نماهنگ و تئاتر در دستور کار بنیاد شهید استان قرار دارد گفت: پیشنهاد می‌شود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه الغدیر، اداره کل حفظ آثار، صدا و سیمای مرکز یزد و استاندار محترم مساعدت لازم را  برای برگزاری این اقدام داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد از برگزاری هفتمین جشنواره ملی «تئاتر ایثار» در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان اردکان خبر داد و بر برگزاری یادواره شهدا در تمامی مدارس استان و همچینن در سطح حسینیه‌ها و تکایا و مساجد با توجه به فرارسیدن ماه محرم تأکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی بر نصب تصاویر شهدای محله خود در حسینیه‌ها و مساجد محلات نیز اهتمام ورزند.

وی بر نصب تصاویر شهدا در بلوارها و خیابان‌های شهر یزد تأکید کرد و گفت: این موضوع که درخواست خانواده شهدای شهرستان یزد نیز است، تاکنون محقق نشده و لذا بر تحقق این امر تأکید می‌شود.

زارع از برگزاری مسابقات قرآنی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران خبر داد و خواستار شد: امکانات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری با در نظر داشتن اصل عزتمندی برای استفاده ایثارگران و جانبازان با همکاری ارگان‌های مربوطه اختصاص یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد گفت: جامعه پزشکی شاهد و ایثارگر در راستای خدمت به مردم مناطق محروم استان آمادگی دارند تا این ظرفیت با همکاری علوم پزشکی تحقق یابد و پزشکان متخصص و فوق تخصص به این مناطق اعزام شوند.

وی پیشنهاد داد: دانشگاه‌ها از دریافت هر گونه وجهی از دانشجویان شاهد و ایثارگر خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha