جشنواره تئاتر مقاومت در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4072838
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

جشنواره تئاتر مقاومت در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه ایثار و شهادت از برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت در این استان خبر داد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 1 مردادماه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محل استانداری یزد که با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه ایثار و شهادت اظهار کرد: این نهاد با همکاری ارگان‌های مربوطه دو جشنواره ملی را میزبانی خواهد کرد.

وی از برگزاری جشنواره تئاتر «ایثار» در بخش خیابانی و در شهرستان اردکان خبر داد و افزود: همچنین جشنواره تئاتر «مقاومت» با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: مستند شهید رمضانخانی نیز در حال تولید است و به‌زودی نهایی و رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه در سطح شهر و در بین مردم ظرفیت و بستری برای فضاسازی مساجد و حسینیه‌ها و فعالیت خودجوش در زمینه برگزاری یادواره‌ها وجود دارد و لذا از بنیاد شهید درخواست می‌شود در زمینه اختصاص تصاویر شهدا به نهادهای مردمی اهتمام ورزند.

وی از برگزاری جلسات متعددی با حضور مداحان استان، گردهمایی مدیران هیئات و روحانیون در این هفته و به مناسبت ماه محرم خبر داد و گفت: در این نشست‌ها یکی از مسائل اصلی ترویج ایثار و شهادت قرار داده می‌شود و در این زمینه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

نجیمی بر احیای گروه تئاتر بچه‌های مسجد و گروه‌های مردمی که ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، تأکید کرد و گفت: امیدواریم با حمایت از این گروه‌ها شاهد تولید آثار فاخر و ارزشمند در زمینه جهاد، ایثار و شهادت باشیم.

انتهای پیام
captcha