جشنواره «زیرسایه خورشید» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4141453
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

جشنواره «زیرسایه خورشید» در یزد برگزار می‌شود

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد از برگزاری شانزدهمین جشنواره مردمی «زیر سایه خورشید» همزمان با دهه کرامت در این استان خبر داد.

نشست خبری جشنواره «زیرسایه خورشید» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد، امروز، 27 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران گفت: زیرسایه خورشید،  جشنواره‌ای بین‌المللی و مردمی است که مردمی بودن آن به دلیل حضور تشکل‌ها و گروه‌های مختلف مردمی در شهرها است که از ابتدای فعالیت جشنواره این مسئولیت را به دوش گرفته و این حرکت توسط مردم شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: جنبه بین‌المللی آن نیز به این دلیل است که برگزاری جشنواره به ایران اسلامی منحصر نشده و در کشورهای دیگر نیز حضور خدام صورت می‌گیرد، بنابراین امسال شاهد برگزاری جشن‌های دهه کرامت در 10 نقطه از دنیا خواهیم بود که با حضور خادمان حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود و دنیا زیر پرچم حضرت قرار می‌گیرد.

مسئول ستاد جشنواره زیرسایه خورشید در استان یزد «جمعمان جمع است زیر پرچمت» را شعار امسال این جشنواره بیان کرد و افزود: این شعار با توجه به اهمیت همبستگی، اتحاد و یکپارچگی در سطح کشور و حتی بین‌الملل حول محور شخصیت امام رئوف حضرت رضا(ع) که محور وحدت تمامی ادیان و اقوام و حتی ملل مختلف هستند، انتخاب شده است.

مهدوی‌نژاد، حضور دهه هشتادی‌ها، توجه به خانواده و جمعیت، سرکشی به خانواده‌های خوش جمعیت و موفق، توجه به شعار امسال که به نام «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده، را در اولویت برنامه‌ها برشمرد و ادامه داد: در این راستا حضور خادمان رضوی در مراکز اقتصادی و کارگاهی تولید محور و دانش‌بنیان که محور تولیدات فناورانه هستند و توجه به کارآفرینان و اشتغال تولید محور و مشاغل خانگی و ... را در برنامه‌ها خواهیم داشت.

وی زیارت از راه دور را هدف اولیه و اصلی این جشنواره اعلام کرد و گفت: آنچه مهم است پیوند قلبی امت با امام مهربانی‌هاست، هر چند زیارت از نزدیک امام رضا(ع) قابل توجه است اما برای همگان در تمامی برهه‌ها امکان‌پذیر نیست و لذا زیارت از راه دور قلب و جان هر انسانی را متوجه امام رئوف می‌کند و سبب پالایش وجودی او می‌شود.

مجتبی حیدری، دبیر شانزدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در استان یزد نیز در این نشست گفت: خدام حرم رضوی 31 اردیبهشت ماه در یزد حضور می‌یابند و لذا برنامه‌های مختلفی با حضور خادمان امام رضا(ع) برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

وی؛ اذن ورود، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، جشن و محفل ویژه مادران و همسران شهدا، جشن بزرگ زیرسایه خورشید در روز پنجشنبه، 11 خردادماه و ... را از جمله این برنامه‌ها ذکر و گفت: در مجموع 50 عنوان برنامه با محوریت 300 برنامه در دهه کرامت پیش‌بینی شده که در طول این دهه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha