دوره‌های آموزشی برای رتبه‌داران مسابقات قرآن برگزار شود
کد خبر: 4146665
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲

دوره‌های آموزشی برای رتبه‌داران مسابقات قرآن برگزار شود

بانوی یزدی برگزیده مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه گفت: برخی از شرکت‌کنندگان با کسب امتیاز می‌توانند از مراحل مختلف مسابقات قرآن اوقاف معاف شوند؛ لذا پیشنهاد می‌شود برای این افراد که حضور آنها در مسابقات آتی قطعی است، دوره‌های آموزشی سالیانه با حضور اساتید مجرب مدنظر باشد.

فائزه‌السادات قریشی‌نسبفائزه‌السادات قریشی‌نسب، فعال قرآنی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت استان در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه گفت: متأسفانه در این مسابقات حمایت چندانی از برگزیدگان صورت نمی‌گیرد و همیشه این سؤال مطرح می‌شود که علی‌رغم اینکه حمایتی صورت نمی‌گیرد، چرا در این مسابقات شرکت می‌کنند، قطعاً دغدغه این قشر افتخارآفرینی برای کشور و استان است و انگیزه مادی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسابقات اوقاف بزرگترین رویداد قرآنی کشور محسوب می‌شود، هرساله این نگرانی را داریم که شرکت کنیم و احتمالاً صاحب رتبه برتر نشویم، چون هدف مالی آنچنان مدنظر شرکت‌کنندگان نیست. 


بیشتر بخوانید: 


قریشی‌نسب افزود: اکنون برترین‌های استان برای مسابقات آتی مشخص هستند، چرا که می‌توانند از معافیت در مرحله شهرستانی و استانی استفاده کنند و افراد راه‌یافته به فینال در مرحله کشوری مسابقات حضور خواهند داشت، بنابراین از اوقاف درخواست دارم حداقل برای افرادی که حضور آنها در مرحله مقدماتی نهایی و قطعی است، دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب برگزار و آمادگی لازم را کسب کنند تا در مسابقات موفقیت بیشتری را شاهد باشیم چرا که متقاضیان باید در طول سال خود را آماده کنند.

وی ادامه داد: اینکه نزدیک به برگزاری مسابقات کشوری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود، مناسب است اما با توجه به اینکه سالیانه نیست، اثرگذاری مطلوب را شاهد نیستیم. فعالیت یک حافظ یا قاری باید در طول سال تداوم داشته باشد به‌ویژه اگر دوره‌هایی در کنار این فعالیت‌ها برگزار شود که سطح وی را ارتقا دهد، قطعاً می‌توان به افتخارآفرینی وی در مسابقات امیدوار بود.

برگزیده مسابقات قرآن اوقاف گفت: متأسفانه بانوان به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، هیچ فضایی برای اجرای حفظ یا تلاوت ندارند و مطمئن هستم به این‌گونه فضاها برای ارائه نیاز دارند. گاهی برای پیداکردن محافل ویژه بانوان و اجرا در این محفل وقت بسیاری می‌گذارم اما درخواست دارم اوقاف در معرفی این گونه محافل به بانوان علاقه‌مند کمک کند تا بتوانیم در فضاهایی به اجرا بپردازیم و آمادگی خود را برای حضور افتخارآفرین در مسابقات ارتقا بخشیم.

یادآور می‌شود فائزه‌السادات قریشی‌نسب از پنج سالگی در مؤسسه مهد قرآن جوادالائمه یزد، حفظ قرآن کریم را آغاز کرد و در 6 سالگی موفق شد هفت جزء قرآن را حفظ کند و سپس به دلیل علاقه بسیاری که به قرائت داشت، به این سمت حرکت کرد و در 10 سالگی زیر نظر اساتید مجرب رشته حفظ موفق به حفظ هشت جزء قرآن شد و از سال 95 ضمن تثبیت 15 جزء اول، به حفظ ۱۵ جزء دوم پرداخت و در دی ماه ۹۷ توانست کل قرآن کریم را حفظ کند.

این بانوی قرآنی طی سال‌های مؤانست با قرآن همواره تلاش داشته تا از طریق هنرهای مختلف از این کتاب آسمانی جدا نباشد و هرگاه در رقابتی حضور یافته با رتبه از آن مسابقه بازگشته و تاکنون در مسابقات مختلف از جمله جشنواره‌های دانشجویی، مسابقات کشوری اوقاف، مدهامتان، بسیج، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و بسیاری مسابقات دیگر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ حضور یافته و رتبه‌های مختلف را به دست آورده است. اولین مجمع بانوان قاری استان یزد نیز با همت این بانوی فعال عرصه قرآن و عترت تشکیل شد.

انتهای پیام
captcha