بازدید مدیرکل اوقاف یزد از روند برگزاری مسابقات قرآن
کد خبر: 4152056
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

بازدید مدیرکل اوقاف یزد از روند برگزاری مسابقات قرآن

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با حضور در سالن اجتماعات امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد در جریان روند برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم قرار گرفت.

بازدید مدیرکل اوقاف یزد از روند برگزاری مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد که محمدحسین کاظمی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان و حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی مسئول اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، وی را همراهی می‌کردند، با حضور در سالن اجتماعات امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد در جریان روند برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در بخش بانوان قرار گرفت.

وی، یکشنبه شب، یازدهم تیرماه در حاشیه این بازدید، در نشستی با داوران این مسابقات، ضمن بررسی روند برگزاری مسابقات گفت: قرآن، بهترين فتح‌کننده قله بلند عزت و چکيده جهان هستی است و طبق فرمايش امام باقر(ع): «قرآن همانند دو ستاره تابناک آسمانی(خورشيد و ماه)، صحنه زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند.».

صادقی با اشاره به حدیث نبوی «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ، با تلاوت قرآن، خانه‏‌هایتان را روشن کنید» اظهار کرد: انسان‌ پیوسته در جست‌وجوی نور و روشنایی و از تاریکی و گمراهی گریزان است و تعالیم قرآنی بر این واقعیت فطری بشری تصریح کرده‌اند. این سخن پیامبر گرامی اسلامی(ص) به‌عنوان بهترین الگوی بشریت، بر این واقعیت تصریح می‌کند که آیات این کتاب انسان‌ساز، هدایت‌بخش است و راه برای رسیدن به مقصد تعالی و کمال را برای  انسان روشن می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف بویژه قرآنی گفت: بانوان در برنامه‌ها و مسابقات قرآنی حضور پررنگی دارند و ان‌شاءالله شاهد درخشش بیش از پیش بانوان استان در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

شهین ملکوتیان، پیشکسوت قرآنی و عضو هیئت‌مدیره مجمع قاریان و حافظان استان یزد نیز در این نشست بر حمایت هر چه بیشتر از قرآنیان استان بویژه بانوان تأکید کرد و برگزاری دوره‌های تخصصی در راستای ارتقای سطح متسابقان مسابقات قرآن کریم را ضروری دانست.

انتهای پیام
captcha