55 اداره دولتی یزد در اراضی وقفی مستقر هستند
کد خبر: 4173029
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

55 اداره دولتی یزد در اراضی وقفی مستقر هستند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به استقرار 55 اداره دولتی استان در اراضی وقفی گفت: این دستگاه‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که از برکات وقف در جامعه به‌شمار می‌رود.

رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، امروز، 12 مهرماه در دیدار مدیران و کارکنان این نهاد با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، به مناسبت هفته وقف گفت: امروز به وقف در فعالیت‌های قرآنی و حوزه‌های علمیه نیاز داریم زیرا مدارس علمیه‌ای که امروز در استان یزد فعال هستند، اغلب نیاز به بازسازی و کمک دارند و لذا امیدواریم بتوانیم با استفاده از سنت حسنه وقف، آثار آن را در مدارس علمیه استان ببینیم.

صادقی اضافه کرد: بیش از یکصد امامزاده در استان داریم که 40 مورد آن دارای درآمد هستند و باید بقیه بقاع متبرکه‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه موقوفات خدمات بسیاری به مردم یزد می‌رسانند اما مردم از آن بی‌اطلاع هستند، استقرار بیش از 55 اداره دولتی در موقوفه مرحوم ابوالقاسم رشتی را از آن جمله بیان کرد و گفت: این دستگاه‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که این خود از برکات وقف است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از ثبت 20 وقف جدید در سال جاری خبر داد و بیان کرد: درآمد سال گذشته بقاع متبرکه و موقوفات استان یزد قریب به 100 میلیارد تومان بوده که تماماً صرف نیات واقفان شده است.

وی نیات موقوفات استان را عمدتاً مذهبی، خیریه و مدارس علوم دینی، نیات اجتماعی و مساجد و بقاع متبرکه ذکر کرد و گفت: در همین راستا طی یک سال گذشته به ترتیب ۶.۷ میلیارد تومان، ۳.۴ میلیارد تومان، ۱.۲ میلیارد تومان، ۲.۵ میلیارد تومان، در قالب نیات مربوط به مساجد ۳.۵ میلیارد تومان و در قالب نیات مربوط به بقاع متبرکه نیز ۷۰۰ میلیون تومان صزرف شده است. در بخش دولتی نیز در سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان برای تعمیر و مرمت ادارت اوقاف و بقاع متبرکه تخصیص یافته است.

انتهای پیام
captcha